خودروی حامل قالیباف هنگام ورود به بخش اصلی شهر توقف کرد تا وی وارد جمع هواداران خود شود ، با آنها گفت و گو کند و به ابراز احساساتشان پاسخ دهد. جمعیت نیز با شعار «فرزند نصر و والفجر اینک جهادی دیگر» از او استقبال کردند.

قالیباف

به گزارش همشهری آنلاین، محمد باقر قالیباف که برای دیدار مردم، به استان زنجان سفر کرده، دقایقی قبل وارد این شهر شد و مورد استقبال مردم قرار گرفت.

زنجانی‌ها که از دقایق ابتدایی صبح امروز در ورودی شهر منتظر قالیباف بودند، با ورود وی شعار «صل علی محمد یاور رهبر آمد» دادند.

در بین استقبال کنندگان خانواده های شهدا و جانبازان جنگ تحمیلی نیز حضور دارند.

خودروی حامل قالیباف هنگام ورود به بخش اصلی شهر توقف کرد تا وی وارد جمع هواداران خود شود و با آنها گفت و گو کند و به ابراز احساساتشان پاسخ دهد. جمعیت نیز با شعار «فرزند نصر و والفجر اینک جهادی دیگر» از او استقبال کردند.

یکی از حاضران چفیه خود را به گردن قالیباف انداخت.

قالیباف هم اکنون در مسیر گلزار شهدای زنجان قرار دارد تا مثل همیشه، ابتدا به رزمندگان 8 سال دفاع مقدس ادای احترام کند.2

صدها نفر از مردم زنجان قالیباف را با شعارهای «همسنگر شهیدان خوش آمدی به زنجان» و «ای یادگار مردان، تو و خون شهیدان» همراهی می کنند.

قالیباف بر مزار شهیدان باقری، اشتری، رستمی ، احمد خانی، بهمن اسکندری، بیات حاضر شد و به قرائت فاتحه پرداخت. همچنین قالیباف بر مزار آیت الله سید مجتبی موسوی از علمای شهر زنجان نیز حاضر شد.

پدر و مادر برخی از شهیدان شهر زنجان در گلزار شهدا با قالیباف گفت و گو کردند و به وی خوش آمد گفتند.4

محمد باقر قالیباف لحظاتی قبل با حضور در منزل برادران شهید رضایی با خانواده این دو شهید بزرگوار زنجانی دیدار و گفت و‌گو کرد. منزل برادران شهید رضایی در محله اسلام‌آباد زنجان قرار دارد و خانواده این شهیدان با نصب پلاکاردی در ابتدای این محله، از محمدباقر قالیباف استقبال کردند. همچنین پدر شهیدان رضایی به همراه جمعی از شهروندان زنجانی در بدو ورود قالیباف به محله اسلام آباد، به استقبال وی آمدند و خوش‌آمد گفتند.

قالیباف در این ملاقات با سه بردار، مادر و پدر شهیدان رضایی در فضایی صمیمانه گفت‌وگو کرد و از آنها درباره چگونگی شهادت شهیدان رضایی پرسید. پدر این دو شهید بزرگوار نیز ضمن بیان خاطراتی از حضور فرزندان خود در جبهه‌های دفاع مقدس، نحوه شهادت آنها را به فاصله یک سال در جبهه‌ها روایت کرد.

همچنین برادر شهیدان رضایی گزارشی از وضعیت محله اسلام‌آباد زنجان به عنوان یکی از محله‌های مستضعف که بیشترین شهید و جانباز زنجانی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است بیان کرد و خطاب به قالیباف گفت: ان شاء الله در دوره ریاست جمهوری حضرتعالی نگاه ویژه‌ای به چنین مناطقی در جنوب شهر زنجان داشته باشید.

قالیباف نیز در این دیدار گفت: امروز توفیق شد تا در خدمت پدر شهیدان رضایی به عنوان یک رزمنده و بزرگ خود حضور داشته باشیم و خانواده شهدا را زیارت کنیم. امیدواریم ما به عنوان همسنگران و همرزمان فرزندان شما بتوانیم خدمتی بر اساس فرهنگ جهاد و شهادت انجام دهیم که باعث سربلندی اسلام و انقلاب شود.

همچنین یکی دیگر از برادران شهید که جانباز شیمیایی بالای 70 درصد است نیز در این دیدار حضور داشت و برای دقایقی با قالیباف گفت‌وگو کرد. قالیباف در هنگام خروج از منزل شهیدان رضایی در جمع تعداد دیگری از پدران شهدای زنجان قرار گرفت و با آنها به گفت و گو پرداخت.

همچنین قالیباف با امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان زنجان دیدار و گفت و گو کرد و پس از آن وارد مسجد جامع زنجان شد تا در جمع مردم کثیر این شهر سخنرانی کند.

در حالی که بارش باران در شهر زنجان آغاز شده، مردم زنجان با شعار «باران رحمت آمد، یار ولایت آمد» از قالیباف استقبال کردند. حاضران در مراسم همچنین شعارهایی مثل «صل علی محمد، یاور رهبر آمد»، «قالیباف جهادگر، پیرو خط رهبر» و «همسنگر شهیدان، خوش آمدی به زنجان» سر دادند.

محوطه مسجد جامع زنجان مملو از جمعیت حامیان محمدباقر قالیباف است که با پرچم‌های جمهوری اسلامی ایران و دست‌نوشته‌هایی در حمایت از قالیباف در انتظار سخنرانی وی هستند. همچنین برخی از جوانان حاضر در مراسم سربندهای «لبیک یا خامنه‌ای» به سر بسته‌اند.

 بخشی از سخنان قالیباف در جمع مردم زنجان را بخوانید:

  • مردم غیور زنجان شور حسینی و فرهنگ عاشورایی دارند که مردم ایران آن را در ایام محرم به خوبی مشاهد می‌کنند. زنجانی‌ها نشان دادند که این افتخار تنها در شعار و حرف نیست. آن روزی که دین خدا نیازمند یاری بود، آن روزی که شیپور جنگ زده شد و فرق بین مرد و نامرد مشخص شد، آن روزی که حق و باطل جنگیدند و یزدیان و حسینیان از هم جدا شدند، مردم این سرزمین به خاطر تربیت در فرهنگ اهل‌بیت(ع) در دفاع مقدس دریادلانی شدند که نشان دادند اهل خون دادن و شهادت هستند و شهدای بزرگواری مثل شهید بیات، اشتری، رستم‌خانی، احدی و... را تقدیم انقلاب کردند.
  • بنده از نزدیک روحیه شجاعت و شور حسینی را در پشت خاکریزها و در نبرد سخت با دشمنان انقلاب اسلامی دیده‌ام. امروز توفیقمان این است که در سایه یک مجتهد جامع‌الشرایط شجاع و عادل زندگی می‌کنیم و این نعمت بزرگی است که با چیزی قابل مقایسه نیست. ما مسئولان باید بدانیم خدمت به این مردم وظیفه و تکلیف مان است. اگر ما مدیران بد عمل کنیم و بد خدمت کنیم و انجام وظیفه نکنیم باورهای مردم دچار خدشه می‌شود که خدای نکرده نسبت به انقلاب و اسلام بدبین می‌شوند.
  • در خصوص منابع مادی می توانیم بگوییم که کشور ما بهشت معادن به حساب می آید که یکی از آنها نفت و گاز است. متاسفانه نابسامانی‌هایی وجود دارد که می‌بینیم. با وجود این منابع عظیم، اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی، محرومیت و بافت‌های فرسوده وجود دارد. نیازمند یک حرکت هستیم تا از این فضای کدر و پیچیده رهایی پیدا کنیم.
  • امروز اگر از من سئوال کنید مهم ترین چالش کشور چیست خواهم گفت که درست است گرانی کمر همه را شکسته و بیکاری دغدغه همه جوانان و خانواده‌هاست و ضعف در اداره کشور همه را نگران کرده، اما وقتی منابع کشور را می‌بینیم که چند سال قبل نفت بشکه‌ای 20 دلار بود و حالا هر بشکه 120دلار به فروش می‌رود و اوضاع اقتصادی ما بدتر شده و بهتر نشده، این به معنی نداشتن پول نیست، پول هست، این حاکی از نداشتن یک مدیر خوب است. در کشور سوءتدبیر وجود دارد.
کد خبر 216138
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز