همشهری آنلاین: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از نهایی شدن مطالعات اولیه تاسیس یادمان و موزه امام خمینی(ره) در برج میلاد خبر داد و گفت: بر طبق پیش بینی های صورت گرفته این طرح به زودی وارد فاز عملیاتی خواهد شد.

سید محمدهادی ایازی با بیان این مطلب افزود: اواخر سال گذشته تفاهم نامه‌ای به منظور تاسیس یادمان و موزه امام خمینی (ره) در برج میلاد، فی ما بین شهرداری تهران و موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) به امضا رسید.

وی گفت: اجرای این طرح هم اکنون در مرحله انجام مطالعات کارشناسی قرار دارد و با توجه به پیشرفت قابل قبول فرآیند مطالعات اولیه آن، به زودی وارد فاز عملیاتی می‌شود.

ایازی ادامه داد: در این موزه با اتکاء به هنر دیجیتال تلاش مردم انقلابی و تاثیرات بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران را به صورت گسترده نشان داده خواهد شد.

سخنگوی شهرداری تهران عنوان کرد: وظیفه تامین آثار و اشیاء این موزه به کارگروهی متشکل از نمایندگان معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) و برج میلاد واگذار شده است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران افزود: علاوه بر ایجاد و ساخت موزه در مرتفع‌ترین جای برج میلاد شهرداری تهران مفتخر است که کار ساماندهی جماران را که بسیار مورد تاکید شورای شهر بود انجام دهد. ضمن آنکه دو باغ امیرسلیمانی و خسروشاهی در محدوده جماران برای تبدیل شدن به موزه به تملک درآمده است.

وی تصریح کرد: با توجه به آنکه در جماران بخشهای دیگر از یادمان امام (ره) به نمایش درمی آید و همچنین یک موزه نیز در محل مرقد امام (ره) ایجاد شده است امیدواریم این 3 موزه بتواند نقش موثر امام خمینی (ره) را در پیروزی انقلاب اسلامی به خوبی بیان کند.

کد خبر 216099
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز