چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۳:۲۶
۰ نفر

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره بحث‌هایی که در شورای شهر درباره انتخاب شهردار تهران و نامزدشدن برخی اعضای این شورا به‌وجود آمده بود گفت: این‌که اعضای شورای شهر برای شهردارشدن نامزد شوند منع قانونی ندارد، اما باید توجه کنند آنها برای عضویت در شورای شهر انتخاب شده‌اند نه برای شهردارشدن.

حداد عادل درباره انتشار برخی اخبار مبنی بر احتمال برگزاری جلسه‌ای بین خود، قالیباف و چمران برای حل برخی مشکلات، تصریح کرد: احتمال دارد مسئولان مختلف و شهردار جلساتی داشته باشند و این موضوع چیز خاص و موضوع عجیبی نیست.

تصمیمی برای تعویق سهمیه‌بندی گرفته نشده است

رئیس مجلس با بیان اینکه فعلا تصمیمی برای تعویق اجرای سهمیه‌بندی بنزین گرفته نشده است گفت: «دولت در صدد است که سهمیه‌بندی را از اول خردادماه اجرا کند اما اگر مجموع بررسی‌ها، مجلس و دولت را به این نتیجه برساند که با چند روز تاخیر، اجرای سهمیه‌بندی بهتر صورت خواهد گرفت، این کار را می‌کنیم.»

غلامعلی حداد عادل که در کنفرانس مطبوعاتی سخن می‌گفت ادامه داد: درخواست دولت برای این امر قابل درک است اما سهمیه‌بندی به هیچ وجه منتفی نیست.

وی به رسانه‌ها هم توصیه کرد به جای آنکه دائم دم از تردید بزنند و اضطراب در میان مردم ایجاد نمایند، به اجرای این طرح کمک کنند. البته مردم هم باید بدانند این طرح بدون صرفه‌جویی قابل اجرا نیست.

نماینده تهران ادامه داد: عزم دولت و مجلس این است که در چارچوب قانون این طرح را اجرا کنند و بلاتکلیفی در این زمینه وجود ندارد و نباید به این مسئله هم دامن زده شود.

مبارزه با مفاسد اقتصادی

وی همچنین در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی در مجلس گفت: مجلس هفتم فعالیت‌های وسیعی را درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی انجام داده است که تصویب چند طرح و لایحه از جمله آنها می‌باشد.

حداد با اشاره به اینکه کمیسیون اصل 90 و دیوان محاسبات هم کارهای بی‌شماری را در این زمینه انجام داده‌اند، گفت: در دوران ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد هم کارهای خوبی در این مدت انجام شده است.

رابطه با دولت

رئیس مجلس با بیان اینکه استیضاح لزوماً به معنای اخلال در کار دولت نیست گفت: مایل نیستیم فضای سیاسی کشور را در خصوص رابطه دولت و مجلس به فضایی پر از جنجال و ستیزه‌جویی تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: تاخیر در استیضاح آقای فرشیدی هم به همین دلیل بود، اما ما علی‌رغم تمام صحبت‌های پرهیجان برخی نمایندگان، صرف آیین‌نامه را اجرا کردیم.

حداد همچنین با اشاره به نطق دیروز حمید زنگنه، نماینده اهواز و مطرح‌شدن برخی از اتهامات توسط وی گفت: سیاه‌نمایی رسم مجلس هفتم نیست و اگر نماینده‌ای این کار را بکند این فرد، سخن مجلس را بیان نکرده است.

وی همچنین گفت: ما نقد لوایح دولت را حق خود دانسته ولی در عین حال فضای عمومی مجلس را هماهنگ و همسو با دولت ارزیابی می‌کنیم.

حمایت از اقدام رئیس جمهوری

حداد در ادامه جلسه درباره دستور رئیس جمهوری مبنی بر عزل برخی مسئولان بیمه ایران گفت: این دستور را نشانه قاطعیت دولت در اصلاح امور اداری و مدیریتی و مبارزه با مفاسد اقتصادی می‌دانم و قطعا از اینگونه تصمیم‌گیری‌ها زیاد احتیاج داریم.

وی علت حضور نیافتن رئیس جمهوری برای ارائه گزارش برنامه چهارم توسعه را هم تراکم سفرهای داخلی و خارجی احمدی‌نژاد عنوان کرد.

نشاط در سرمایه‌گذاری

وی در خصوص سرمایه‌گذاری بانک‌های خارجی در ایران گفت: نفس اینکه بانک‌های خارجی خواستار حضور بیشتر در ایران هستند حکایت از نشاط سرمایه‌گذاری در ایران دارد و نشان می‌دهد در ایران برخلاف تهدیدها و تحریم‌ها، فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری بیشتر شده است.

وی ادامه داد: البته ممکن است این امر به صورت سهامی و با مشارکت موسسات داخلی انجام شود.

حداد عادل همچنین در خصوص درخواست نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای سفر به ایران گفت: این‌گونه اخبار بیشتر در فضای رسانه‌ای مطرح است و نمی‌توان بر مبنای آنها تصمیم‌گیری کرد. وی افزود: آنها باید برای مذاکره با ایران نگاه خود را به ایران عوض کنند. همین نمایندگان آمریکا اخیرا در نامه‌ای خواستار عدم همکاری با ایران برای احداث خط لوله گاز هند و پاکستان شده‌اند، چگونه این روحیه با روحیه رفع موانع جور در می‌آید؟

رضایت از شرم‌الشیخ

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با بیان اینکه اجلاس شرم‌الشیخ می‌توانست به تصمیماتی که به سود ملت عراق نیست، منجر شود گفت: حضور ایران در فضای اجلاس تاثیر مثبت داشت و ما هم از نتیجه حضور هیات ایرانی راضی هستیم.

وی در پایان در خصوص بازداشت حسین موسویان، با قابل تامل و توجه خواندن این خبر گفت: ترجیح می‌دهم اظهار نظر در این زمینه را به بعد از پایان تحقیقات موکول کنم.

وی گفت: بهتر است اجازه دهیم مقامات امنیتی در فضایی آرام تحقیقات خود را  ادامه دهند.

کد خبر 21602

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز