یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۷
۰ نفر

گروه بورس: رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: بازار سرمایه پارسال ۳۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تأمین مالی کرد که این رقم نسبت به سال قبل از آن۵۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش همشهری، علی صالح‌آبادی دیروز یکشنبه در بیست و سومین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی افزود: اوراق استصناع، اجاره، مرابحه، رهنی، مضاربه، مضارعه و مساقات، قرض‌الحسنه و اسناد خزانه اسلامی از ابزارهای بازار سرمایه برای تأمین مالی است. او گفت: باید ابزارهای متفاوتی با درجات ریسک‌پذیری و ریسک‌گریزی در بازار سرمایه منتشر شود تا بتوانیم سرمایه‌گذاران را جذب این بازار کنیم. او با اشاره به مصوبه اخیر مجلس درباره انتشار اوراق خزانه افزود:

اوراق اسناد خزانه اسلامی ابزاری است که دولت برای تأمین بودجه خود و پرداخت طلب بخش خصوصی می‌تواند از آن استفاده کند؛ بنابراین ظرفیت‌های وسیعی برای جذب سرمایه و نقدینگی با استفاده از این ابزارها برای هر سلیقه‌ای وجود دارد. صالح‌آبادی بر هدایت پس‌اندازها به سمت تولید تأکید کرد و گفت: با وجود زیاد بودن میزان نقدینگی در کشور اما بخش تولید با کمبود آن مواجه است. رئیس سازمان بورس از ایجاد پنجره خدمات واحد خبر داد و توضیح داد: 20هزار شعبه بانکی و یک هزار واحد ایستگاه معاملاتی بورس هم‌اکنون فعال است که با ایجاد پنجره خدمات واحد می‌توانند به یکدیگر خدمات ارائه دهند.

او ارزش جاری بورس را 210هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ارزش معاملات تمام بورس‌ها در سال1391 حدود 109هزار میلیارد تومان بود که از این رقم 67هزار میلیارد تومان متعلق به مبادلات انجام‌شده در بورس کالاست. صالح آبادی گفت: ارزش بازار سرمایه بعد از اجرای قانون جدید اوراق بهادار با 9برابر رشد به 270 هزار میلیارد تومان رسیده است.

کد خبر 215993
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز