شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۶
۰ نفر

هشهری آنلاین: مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری از کاندیداهای یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری خواست تا در ارائه برنامه‌های خود در حوزه موسیقی از کلی‌گویی پرهیز کنند.

موسیقی

پیروز ارجمند در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب گفت: آنچه طی سال‌های گذشته در حوزه مدیریت دولتی موسیقی وجود داشته است، دخالت‌ها و حضور بیش از حد دولت بوده که این روند موجب رنجش فراوان موسیقیدان‌های کشورمان شده است.

وی ادامه داد: به طور حتم وقتی یک مجموعه دولتی به هنرمندان اعتماد کند حتما این هنرمندان هم در جهت رعایت خط قرمزها با دولتمردان همکاری می‌کنند اما اگر بخواهیم با اعمال ممیزی‌هایی که صرفا برآمده از سلایق شخصی است با هنرمندان برخورد کنیم قطعا نتایج خوبی از این نوع مدیریت نخواهیم گرفت بنابراین از کاندیداهای یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری این خواسته را دارم که در ارائه برنامه‌های هنری برای دولت آینده حتما به این مساله مهم که یکی از معضلات حوزه موسیقی است توجه بیشتری کنند.

مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری استقلال اقتصادی در موسیقی را یکی دیگر از اولویت‌ها در بدنه مدیریت دولتی هنر موسیقی توصیف کرد و گفت: پرداختن به مسائل اقتصادی به طور حتم باید یکی از اولویت‌های کاندیداهای ریاست جمهوری در برنامه‌های فرهنگی و هنری باشد. این مساله می‌تواند در حوزه موسیقی به دلیل شرایط ویژه‌ای که دارد نیز مورد بررسی بیشتری قرار گیرد.

ارجمند تصریح کرد: تمرکز روی انجمن‌های غیردولتی موسیقی و سپردن کار به خود هنرمندان و توجه مالی و اقتصادی به ارکسترهای زیر مجموعه دولت یکی از کارهای مهمی است که باید در دولت بعدی نسبت به اعتلای آنها تلاش کند چراکه توجه به چنین رویکردهایی است که می تواند مسیر بهتری را برای پیشرفت فرهنگ و هنر کشورمان به ویژه در هنر موسیقی روشن کند.

وی خاطرنشان کرد: از کاندیداهای یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری می‌خواهم در حوزه موسیقی که عنصر بسیار مهم و تاثیرگذاری در بین مردم است به ارائه برنامه‌های دقیق و جزئی تلاش و از دادن برنامه‌های کلی و اهداف بلندپروازانه اجتناب کنند چرا که هنر موسیقی در این سال‌ها به شدت نیازمند ارائه برنامه‌های جزئی است.

مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری با اشاره به ضرورت توجه کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری به برنامه‌های فرهنگی و هنری گفت: طبعا موسیقی ملی ایران نیازمند حمایت و توجه بیشتری نسبت به سایر گونه‌های موسیقی فعال در کشورمان است چراکه این گونه معرف بخشی از فرهنگ و هویت فرهنگی ما است که می‌تواند مانعی برای وارد شدن برخی از آداب نامتعارف فرهنگ غرب به کشورمان باشد.

کد خبر 215739
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز