پنجشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۶:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ضمن اعلام تشدید مراقبت‌های بهداشتی در کشور از مسافران کشورهای حاشیه خلیج فارس خواست که اگر تا 10 روز پس از بازگشت به کشور به علائم سرماخوردگی شدید و اختلال تنفسی دچار شدند حتما به پزشک مراجعه کرده و مسافرت خود به این کشورها را نیز به پزشک اطلاع دهند.

دکتر محمد مهدی گویا در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره ویروس "کرونا"، گفت: اغلب موارد بروز این بیماری مربوط به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، عربستان سعودی، قطر و امارات است. بر این اساس از آنجا که مسافران زیادی از این کشورها به ایران رفت و آمد دارند و همچنین زائرانی نیز از ایران به عربستان سعودی سفر می‌کنند، به منظور جلوگیری از ورود این بیماری به کشور، مراقبت‌ها در کشور تشدید شده است.

وی افزود: آموزش‌های لازم در این زمینه به زائران ارائه شده تا به این ترتیب از خود مراقبت کرده و به این بیماری مبتلا نشوند. همچنین مطالب آموزشی مربوطه تهیه و در اختیار پزشکان کاروان‌های حج قرار گرفته است.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت توصیه کرد: مسافران کشورهای عربستان سعودی، قطر و امارات که تا 10 روز پس از بازگشت به کشور به علائم سرماخوردگی شدید و اختلال تنفسی دچار می‌شوند، باید حتما به پزشک مراجعه کرده و همچنین به پزشک اطلاع دهند که به این کشورها مسافرت داشته‌اند.

وی افزود: در این بیماری علائم تنفسی شدید و تب مشاهده می‌شود. بنابراین لازم است که بیمار شرح کاملی از وضعیت بیماری خود به پزشک ارائه دهد تا پزشک آگاه شده و درخواست آزمایش دهد. امکانات لازم برای تشخیص این بیماری در کشور فراهم است.

گویا گفت: همچنین پزشکان باید توجه داشته باشند بیمارانی را که با سابقه مسافرت به کشورهای عربستان سعودی، امارات و قطر و به علت عفونت شدید تنفسی در بیمارستان بستری می‌شوند را حتما به مراکز بهداشتی مربوطه اعلام کنند تا از این نظر بررسی‌های لازم صورت گیرد.

کد خبر 215508
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز