همشهری آنلاین: سیدعباس عراقچی سخنگوی وزارت امور خارجه انفجارهای خونین روز جمعه گذشته در شهرهای مختلف عراق که منجر به کشته و زخمی شدن صدها نفر از مردم شد را محکوم کرد.

سیدعباس عراقچی سخنگوی وزارت امور خارجه انفجارهای خونین روز جمعه گذشته در شهرهای مختلف عراق که منجر به کشته و زخمی شدن صدها نفر از مردم شد را محکوم کرد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، عراقچی اظهار داشت: وقوع این اقدامات تروریستی در شرایط حساس کشور عراق و منطقه در راستای توطئه تروریستها و حامیان خارجی آنها در جهت بر هم زدن ثبات و امنیت عراق و با هدف تشدید طائفه گرایی و تبدیل اختلافات سیاسی به درگیری های مذهبی صورت می گیرد که بی تردید با انسجام ملی و هوشیاری مردم و گروههای مختلف سیاسی عراق و اقدامات دولت این کشور ناکام خواهد ماند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست اصولی خود در حمایت از دولت و مردم عراق ضمن اعلام حمایت مجدد از اقدامات دولت عراق در مبارزه با تروریسم و گروههای تروریستی، آمادگی خود را برای کمک به تامین و تثبیت امنیت عراق اعلام می دارد و معتقد است همگرایی و تقویت انسجام داخلی در فضای سیاسی عراق و همکاری و تعامل جریانات مختلف سیاسی، تاثیر مهمی در روند مبارزه با گروههای تروریستی به همراه خواهد داشت.

کد خبر 214894
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز