همشهری آنلاین: وزارت کشور تونس برگزاری گردهمایی سالانه گروه سلفی انصار الشریعه در شهر قیروان را ممنوع کرده است.

تونس

به گزارش پرس تی وی، وزارت کشور تونس با صدور بیانیه‌ای علت این ممنوعیت را «توهین» انصار الشریعه به نهادهای دولتی عنوان کرده و این گروه را «تهدیدی برای امنیت عمومی» برشمرده است.

در این بیانیه آمده است: «وزارت کشور تصمیم گرفته است گردهمایی انصار الشریعه را به دلیل توهین به نهادهای دولتی، برانگیختن خشونت علیه این نهادها و تهدید امنیت عمومی ممنوع اعلام کند.»

راشد الغنوشی، که ریاست حزب میانه‌رو اسلامی النهضه را بر عهده دارد هشدار داده است که دولت تونس اجازه نخواهد داد گردهمایی سالانه گروه سلفی انصار الشریعه برگزار شود.

این در حالی است که بر اساس تازه‌ترین گزارش‌ها، نیروهای امنیتی جاده‌های منتهی به شهر قیروان را مسدود کرده است و به صدها تن از مردمی که خواهان رفتن به این شهر هستند اجازه ورود نمی‌دهد.

همچنین، مقام‌های تونسی شمار زیادی از نیروهای پلیس این کشور را در بزرگ‌راه‌های بین پایتخت تونس و شهر قیروان مستقر کرده‌اند.

با این حال، این گروه سلفی وعده داده است بدون توجه به هر گونه ممنوعیت گردهمایی سالانه خود را برگزار کند.

سیف‌الدین رئیس، سخنگوی گروه انصار الشریعه هشدار داد که دولت مسئول بروز هر گونه خشونت خواهد بود.

این گروه خواهان اجرای قوانین سخت‌تر در تونس است.

در پی سرنگونی زین‌العابدین بن علی، حاکم پیشین خودکامه تونس در سال ۲۰۱۱، حزب النهضه با کسب اکثریت آرا پیروز انتخابات پارلمانی این کشور شد.

این در حالی است که تونس در ماه‌های گذشته شاهد درگیری‌ها و اختلافات زیادی بین مقام‌ها و نیروهای دولتی با سلفی‌های این کشور بوده است.

کد خبر 214806
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز