شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۶
۰ نفر

گروه اقتصادی - محمد عدلی: شنبه 28 اردیبهشت بازار طلا با کاهش قابل توجه قیمت انواع مسکوکات همراه بود.

جدول

سکه تمام بهار آزادی با آغاز فعالیت‌ها در هفته جدید یکباره 30 هزار تومان ارزان شد و به یک میلیون و 246 هزار تومان رسید تا سقوطی کم‌نظیر را طی یک سال گذشته تجربه کرده باشد.

به گزارش همشهری، ادامه کاهش قیمت جهانی طلا در روزهای پایانی هفته گذشته مقدمات افت قیمت انواع سکه و طلا را فراهم کرد. روند نزولی قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی که از یک‌ماه گذشته آغاز شده آنچنان با سرعت پیش رفته که کاهش 210دلاری برای آن به ثبت رسیده است. در این مدت بهای سکه نیز در ایران نزدیک به 200هزار تومان کاهش داشته تا به کمترین میزان خود طی 4‌ماه گذشته برسد.

روند بازار جهانی طلا نیز نشان می‌دهد که بهای یکهزار و 364دلاری هر اونس طلا، پایین‌ترین رقم را در 2سال اخیر به ثبت رسانده است. برای نخستین بار بهای سکه تمام بهار آزادی در آبان‌ماه سال گذشته از یک میلیون تومان عبور کرد و به حدود یک میلیون و 400هزار تومان رسید. پس از آن با کاهش قیمت دلار، سکه خود را به حدود یک میلیون و 100هزار تومان رساند و در اواخر سال گذشته با قیمتی در حدود یک میلیون و 420هزار تومان معامله شد. در 2 ‌ماه گذشته از سال‌جاری متغیرهای قیمت‌گذاری سکه جای خود را تغییر دادند به‌گونه‌ای که دلار نوسان چندانی را تجربه نکرد اما قیمت جهانی طلا با سقوط مواجه شد. این موضوع موجب شد تا شنبه 28 اردیبهشت بهای سکه به یک میلیون و 244هزار تومان برسد.

کد خبر 214796
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز