گروه حوادث: یک تبهکار حرفه‌ای که کلکسیونی از جرائم را در کارنامه خود به ثبت رسانده است به دام پلیس افتاد.

متهم

29فروردین‌ماه سال گذشته پسر جوانی به کلانتری شهرری رفت و به مأموران گفت:شب قبل در میدان شهرری به مقصد پاکدشت سوار یک خودروی پراید سفید‌رنگ که 3سرنشین داشت شدم. در بین راه ناگهان 2نفر از آنها با چاقو به سمتم حمله ور شدند و پس از مجروح کردن من از ناحیه گردن، پول و عابربانکم را سرقت کردند. وی افزود:آنها با تهدید از من خواستند تا رمز کارت عابربانکم را در اختیارشان قرار دهم و بعد از آن مرا در بیابان‌های منطقه پاکدشت رها کرده و متواری شدند.

آدم ربایی

بعد از اعلام این شکایت، مأموران اداره پنجم پلیس آگاهی پایتخت تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند و 24ساعت بعد با شکایت دیگری روبه‌رو شدند که نشان می‌داد سرنشینان خودروی پراید سفید‌رنگ این بار تحت عنوان مأمور دست به گروگانگیری و زورگیری زده‌اند. فرد گروگان که از ناحیه پای راست دچار شکستگی شده بود هنگام طرح شکایت به مأموران گفت: چند روز قبل در خیابان شهیدرجایی ایستاده بودم که یک خودروی پراید سفید رنگ مقابلم توقف کرد و 2مرد جوان ازداخل آن پیاده شدند و به سمت من آمدند.

آنها شروع به پرسیدن آدرس کردند و من درحالی‌که مشغول نشان‌دادن آدرس مورد نظر بودم ناگهان یکی از آنها از پشت سر به من حمله کرد و نفر دوم پاهایم را گرفت. در همان لحظه تعدادی از اهالی محل با دیدن این صحنه به کمک من شتافتند اما آنها خود را مأمور معرفی کردند و با نشان دادن تجهیزات نظامی مانند شوکر مانع دخالت مردم شدند.

وی ادامه داد: 2مرد جوان مرا سوار ماشین پراید کردند و دست، پاها و چشمانم را بستند. گروگانگیران مرا به منطقه‌ای بردند و مدعی شدند که اگر 10میلیون تومان پول در اختیارشان قرار دهم آزادم می‌کنند اما به آنها گفتم چنین پولی ندارم که در آن لحظه مرا مورد ضرب و شتم قرار دادند و با جسم سنگینی چندین ضربه به پای راستم زدند که باعث شکستگی‌های متعدد پایم از 5ناحیه شد.

وی افزود: آنها بعد از چند ساعت سرانجام 400هزار تومان پولی که همراهم بود را به سرقت بردند و مرا در زمین‌های زراعی جاده ورامین رها کردند. درحالی‌که قادر به حرکت نبودم، یک چوپان به‌صورت کاملا اتفاقی مرا دید و موضوع را به پلیس اطلاع داد که با حضور مأموران در محل، توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شدم

دستگیری

افزایش شکایت‌ها در این پرونده نشان می‌داد سرنشینان خودروی پراید سفید رنگ به‌صورت سریالی دست به زورگیری و سرقت‌های خشن با شیوه‌های مختلف می‌زنند، به همین‌خاطر مأموران با کمک مالباخته‌ها به چهره نگاری پرداختند و در بررسی آلبوم مجرمان سابقه‌دار چهره یکی از متهمان به نام سعید را شناسایی کردند. تحقیقات نشان می‌داد که سعید یکی از اشرار سابقه‌دار است که به همراه تعداد دیگری از دوستانش دست به زور‌گیری و ایجاد رعب و وحشت در میان اهالی شهرری زده است.

آنچه مسلم بود این مجرم سابقه‌دار پیش از این بارها به اتهام جرائم مختلف ازجمله حمل و نگهداری مواد‌مخدر، ضرب‌و‌جرح عمدی، شرارت و شرکت در اغتشاشات سال 88 به زندان رفته بود. با افشای این حقایق، کارآگاهان پاتوق‌های سعید را زیرنظر گرفتند تا اینکه مخفیگاه وی و همدستانش در بنگاهی متروکه در جنوب پایتخت شناسایی شد و متهم وقتی خود را در محاصره پلیس دید با استفاده از سلاح سرد با مأموران درگیر شد اما سرانجام کارآگاهان سعید و 8متهم دیگر را دستگیر کرده و به کلانتری انتقال دادند.

در بازرسی از مخفیگاه متهم و همدستانش، مأموران انواع مختلف سلاح سرد، مقداری موادمخدر و همچنین تعدادی ظروف قدیمی کشف کردند که کارشناسان سازمان میراث فرهنگی بعد از بررسی ظروف مکشوفه اعلام کردند که همه اشیا زیرخاکی بوده و متعلق به نیمه اول هزاره اول قبل از میلاد تا دوره ساسانی است.

ضرب و شتم معتادان در کمپ غیرقانونی

در ادامه رسیدگی به این پرونده کارآگاهان پی به راز جرائم دیگر این متهم سابقه‌دار بردند. بررسی‌ها نشان می‌داد که سعید پیش از این در یک کمپ غیرقانونی ترک اعتیاد فعالیت داشته و با همدستی دوستانش تحت‌پوشش کارمند کمپ دست به جرائم مختلف ازجمله آدم ربایی، ضرب‌و جرح، سرقت و اخاذی از معتادان و خانواده آنها زده است.

یکی ازمالباخته‌ها در شکایت خود به مأموران گفت:فرزندم برای ترک اعتیاد به کمپ رفته بود که اعضای کمپ او را مورد آزار و اذیت قرار دادند. شدت آسیب‌های وارده به اندازه‌ای است که فرزندم قدرت تکلم و هوشیاری‌اش را از دست داده و در حال حاضر قادر به شناسایی هیچ‌کس نیست و قدرت راه رفتن نیز ندارد.

قرار 20میلیاردی

در ادامه تحقیقات مشخص شد که این متهم پیش از این با همدستانش به کارگاهی در کهریزک حمله کرده و با تهدید اسلحه کمری و ضرب و جرحِ 2نفر، دست به سرقت 300متر کابل جوشکاری، 300هزار تومان پول و گوشی‌های تلفن همراه زده‌اند.
سرهنگ علی غیاثوند، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: متهم با قرار 20میلیارد تومانی راهی بازداشتگاه شده و قاضی دستور انتشار تصویر متهم را صادر کرده تا چنانچه هرکس در دام این مرد گرفتار شده است برای طرح شکایت به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران مراجعه کند.

کد خبر 214593
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز