جمعه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۴
۰ نفر

گروه دانش و سلامت: همه‌‌چیز برای اجرای طرح پزشک خانواده در تهران مهیاست و فقط مانده یک موضوع خیلی ساده و ناقابل: بودجه! طی ماه‌های اخیر مسئولان حوزه بهداشت و درمان چندین بار وعده اجرای طرح پزشک خانواده در تهران را داده‌اند اما اکنون وزیر بهداشت می‌گوید که اجرای این طرح در تهران متوقف شده و اجرای آن به «شاید وقتی دیگر» موکول شده است.

در ادامه وعده‌ها و خبرهای داده‌شده طی3‌ماه اخیر درباره این طرح درج می‌شود و قضاوت به‌عهده مردم واگذار می‌شود.
91.11.15: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اعلام کرد: برنامه پزشک خانواده در تهران بنا به دلایلی متوقف شد و منتظر دستور وزارت بهداشت در این خصوص هستیم.

91.11.18: سرپرست سازمان بیمه سلامت ایرانیان: پزشک‌ خانواده در تهران متوقف نشده است.
91.12.5: استاندار تهران گفت: هیچ وقت دستوری مبنی بر توقف طرح پزشک خانواده در استان تهران صادر نشده و این طرح در دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی در حال اجراست.

91.12.6: سرپرست وزارت بهداشت در پاسخ به فارس: پزشک خانواده زمان اتمام خلقت کامل می‌شود.
91.10.12: طریقت‌منفرد عنوان کرد: قرار نبود طرح پزشک خانواده در تهران شروع شود.
92.1.18: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت‌وگو با فارس: پزشک خانواده در تهران دچار رکود شد.
91.1.26: دکتر سیدحسن امامی رضوی معاون درمان وزیر بهداشت درباره علت توقف برنامه پزشک خانواده در تهران گفت: منابعی که در این زمینه درنظر گرفته شده بود، کافی نبود و به همین دلیل این برنامه نتوانست در تهران پیش‌رود و در همان مراحل اولیه و در بخش شهری متوقف مانده است.

92.2.7: وزیر بهداشت: برنامه پزشک خانواده از‌ماه آینده در تهران اجرا می‌شود.
92.2.17: طریقت منفرد در مورد اجرای برنامه پزشک خانواده در تهران گفت: این برنامه از هفته آینده در استان تهران آغاز می‌شود چرا که قرار است بودجه لازم را به ما بدهند و قول آن را نیز به ما داده‌اند و به محض تزریق بودجه در تهران اجرایی می‌شود.
92.2.17: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با فارس: بودجه پزشک خانواده در تهران کامل دیده نشده است.
92.2.21: معاون درمان وزیر بهداشت در مورد زمان آغاز برنامه پزشک خانواده در تهران گفت: در این زمینه جلسه مهمی را برای اجرایی شدن برنامه به همراه رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی تشکیل خواهیم داد تا موانعی را که قبلا مطرح شده بود برطرف کنیم. امامی‌رضوی افزود: قبلًا نگرانی‌هایی در مورد چگونگی تأمین منابع برای اجرای این برنامه وجود داشت، اما به تازگی این موضوع حل شده، هر چند هنوز منابع مورد نظر تخصیص نیافته است، اما با تخصیص بودجه مربوطه موافقت شده است.

92.2.22: رئیس ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع: آغاز برنامه پزشک خانواده در تهران ملزوماتی می‌خواهد که یکی از آنها تأمین اعتبار است. مقرر شده وزارت تعاون بررسی در این زمینه داشته باشد و نتیجه را به وزارت بهداشت اعلام کند.

92.2.26: وزیر بهداشت گفت: زمان اجرای طرح پزشک خانواده در تهران هنوز معلوم نیست. دکتر محمد حسن طریقت منفرد گفت: در تهران به‌علت گستردگی فضاهای درمانی اصراری بر اجرای سریع طرح پزشک خانواده نداریم. وزیر بهداشت درباره زمان شروع این برنامه در تهران نیز گفت:‌ الان مباحثات کارشناسی این برنامه در تهران شروع شده است و باید زیرساخت‌های لازم را ایجاد کنیم. زمان آن را اجازه بدهید بعداً اعلام کنیم اما امیدوارم تا پایان این دولت در تهران اجرای آن را شروع کنیم.

کد خبر 214590
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز