همشهری آنلاین: سیزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال در حالی روز 22 تیرماه آغاز می‌شود که احتمال تعطیلی آن در روزهای ابتدایی مهرماه به خاطر سفر 100 مربی به فرانسه برای حضور در دوره آموزشی مربیگری فوتبال وجود دارد.

مربیان لیگ برتر

به گزارش مهر، کانون مربیان فوتبال ایران در نظر دارد تعداد 100 مربی داخلی را به کمپ آموزشی فرانسه اعزام کند. این تعداد در دو گروه 50 نفری به فرانسه اعزام می‌شوند تا در دوره‌های مربیگری پیشرفته فوتبال شرکت کنند.

این دوره در کمپ تمرینی و آموزشی فدراسیون فوتبال فرانسه (کلروفونتن) در 50 کیلومتری پاریس برگزار می‌شود و با احتساب رفت و برگشت 12 روز طول می‌کشد. مدرسان این دوره از بهترین مدرسان فرانسوی از جمله ژرارد هولیه، دیدیه دشام و دیگر مدرسان ومربیان فرانسوی خواهند بود.

قرار است گروه اول این مربیان روز اول مهرماه به فرانسه اعزام شود. با توجه به اینکه امکان استقبال مربیان لیگ برتری از این دوره آموزشی وجود دارد، کانون مربیان در نظر دارد با هماهنگی سازمان لیگ، مسابقات لیگ برتر را برای چند روزی تعطیل کند تا مربیان لیگ برتری با خیال راحت عازم این دوره آموزشی شوند.

مجید جلالی رئیس کانون مربیان فوتبال با بیان این مطلب گفت: "برنامه حضور مربیان ایرانی در فرانسه چیده شده است و دستورالعمل و شرایط آنرا رسانه‌ای کردیم. فدراسیون فوتبال فرانسه هم با ما همکاری کرده است. البته ما باید با مسئولان سازمان لیگ هم نشستی برگزار کنیم تا درباره برنامه این سفر و تعطیلی چند روزه لیگ صحبت‌هایی داشته باشیم."

به گفته جلالی، 10 مربی زن و 90 مربی مرد به این دوره آموزشی اعزام می‌شوند که ثبت نام این دوره آموزش از تاریخ اول خرداد آغاز می‌شود و تا اول تیرماه خواهد داشت.

ضمن اینکه مربیان اعزامی باید دارای مدرک A آسیا باشند؛ در غیر اینصورت با تشخیص و تایید کمیته آموزش فدراسیون فوتبال ایران و کانون مربیان فوتبال ایران معرفی خواهند شد. همچنین هزینه‌های ویزا، آموزش، غذا، لباس، خوابگاه، ایاب و ذهاب، بیمه و گردش‌های شهری بر عهده شرکت طرف قرارداد کانون مربیان فوتبال ایران است.

مدرک این دوره آموزشی توسط فدراسیون فوتبال فرانسه صادر و اهدا خواهد شد. البته هزینه اعزام برای هر مربی به مبلغ چهار هزار یورو (4000 یورو) است.

کد خبر 214550
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز