همشهری آنلاین: دولت عراق طی شکایتی به شورای امنیت سازمان ملل متحد ورود عناصر حزب کارگران کرد ترکیه (پ.ک.ک) به داخل خاک این کشور را نقض حاکمیت خود دانست و اعلام کرد: این امر به رابطه این کشور با ترکیه آسیب می رساند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی ، درپی ورود نخستین گروه از عناصر پ.ک.ک از ترکیه به خاک عراق، دولت بغداد طی شکایتی به شورای امنیت سازمان ملل نسبت به این امر شدیداً اعتراض و از وزارت امور خارجه خود خواست در این زمینه یادداشت هایی به اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی نیز ارسال کند.

در بیانیه دولت عراق که امروز صادر شد، آمده است: عراق با وجود اینکه همواره از هرگونه راه حل صلح آمیز برای پایان دادن به جنگ و درگیری در ترکیه و دیگر کشورهای منطقه حمایت کرده است اما ورود افراد مسلح به خاک عراق را نقض حاکمیت و برخلاف استقلال و تمامیت ارضی خود می داند و با آن مخالف است.

دولت عراق در این بیانیه همچنین به وزارت امور خارجه دستور داده است که مراتب اعتراض دولت و ملت عراق را به دولت ترکیه ابلاغ کند.

خبرگزاری دولتی ترکیه  آناتولی روز سه شنبه  از ورود نخستین گروه از نیروهای حزب کارگران کرد ترکیه پ.ک.ک به شمال عراق، پس از ترک خاک این کشور خبر داده بود.

 

کد خبر 214428
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز