همشهری آنلاین: شبکه فاضلاب اصفهان ۷۰۰ کیلومتر است که ۴۵۰ کیلومتر آن نیاز به بازسازی دارد این شبکه بیش از 30 سال عمر دارد و در برخی محورها به طور کامل فرسوده شده است.

فاضلاب لوله گذاری

به گزارش ایلنا از اصفهان، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اعلام این مطلب گفت: شبکه فاضلاب اصفهان بیش از 30 سال عمر دارد و در برخی محورها به طور کامل فرسوده شده است که نیاز به بازسازی و نوسازی اساسی دارد.

علیرضا نصر اصفهانی وضعیت شبکه فاضلاب اصفهان را نگران کننده دانست و افزود: شبکه فاضلاب اصفهان نیاز به بازسازی و نوسازی اساسی دارد.

وی اختصاص بودجه‌های دولتی برای بازسازی این شبکه را ضروری عنوان کرد و گفت: متاسفانه اعتبارات و بودجه‌های دولتی موجود پاسخگوی نیاز‌های این شبکه نیست. از سوی دیگر قبلا بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر اصفهان با دریافت مبلغ ناچیزی بر روی قبض خانوارها، کمک‌های خوبی برای بازسازی این شبکه شده بود. اما متاسفانه بعد از هدفمندی یارانه‌ها این مصوبه نیز متوقف شد.

نصراصفهانی با اشاره به این که شبکه فاضلاب اصفهان ۷۰۰ کیلومتر است که ۴۵۰ کیلومتر آن نیاز به بازسازی دارد، بیان داشت: لازم است دولت در بودجه سال آینده اصفهان اعتبارات لازم برای بازسای شبکه فاضلاب اصفهان را اختصاص دهد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در هفته‌های اخیر شاهد بارش باران بهاری در شهر بوده‌ایم تصریح کرد: تا وضعیت شبکه فاضلاب با بحران روبرو نشده و خسارت جبران ناپذیری بر مردم وارد نکرده است باید به طور جدی بازسازی این شبکه انجام شود.

کد خبر 214419
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز