همشهری آنلاین: رئیس کل بانک مرکزی از تحویل زودتر سکه‌های پیش‌فروش شده خبر داد.

محمود بهمنی

فارس نوشت: محمدعلی بهمنی رئیس کل بانک مرکزی در پایان جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، از تحویل زودتر سکه‌های پیش فروش شده خبر داد و گفت: ما تصمیم گرفتیم سکه‌ها را 4 ماه زودتر از موعد مقرر تحویل بدهیم.

وی همچنین از تقویت مرکز مبادلات ارزی خبر داد و گفت:‌ در طول دو ماه گذشته بین 2.8 تا 3 میلیارد دلار ارز مرجع به مرکز مبادلات تحویل داده شده همچنین دو میلیارد دلار نیز ارز مرجع به بحث کالاهای اساسی اختصاص یافته است.

همچنین بهمنی از اتخاذ تدابیر لازم برای مقابله با تحریم‌های جدید آمریکا بر علیه ایران خبر داد و گفت: ما نمی‌توانیم تمام مسائل را بازگو کنیم اما زمانی که بحث تحریم طلا پیش آمد ما به اندازه 15 سال مصرف طلا در کشور در بانک مرکزی ذخیره کردیم به طور حتم تدابیر لازم برای مقابله با طرح‌های دشمن در بانک مرکزی اتخاذ شده است.

همچنین بهمنی در پاسخ به سؤالی درباره کنترل نرخ تورم در دولت گفت: خوشبختانه با تدابیری همچون فروش سکه و اوراق مشارکت میزان رشد نقدینگی در 30 درصد و میزان تورم در 30.2 درصد مهار شد و دولت نیز کنترل‌های لازم را برای مهار قیمت‌ها انجام خواهد داد.

همچنین بهمنی در پاسخ به سؤالی درباره اختصاص ارز مرجع به دارو گفت: تا لحظه‌ای که من صحبت می‌کنم ارز مرجع به دارو اختصاص یافته است و سال گذشته نیز بیش از سال‌های گذشته ارز مرجع به دارو اختصاص پیدا کرده است.

کد خبر 214394
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز