گروه حوادث: 2 مرد مسلح به بهانه پرستاری از سالمندان در خانه زوج سالخورده‌ای استخدام شدند تا سرقت‌های شبانه خود در مناطق اعیان‌نشین پایتخت را رقم بزنند.

متهم

ساعت 2:30 بامداد 14 اردیبهشت امسال، مأموران گشت کلانتری163 ولنجک در خیابان محمودیه به 2 مرد جوان که پیاده در حال حرکت بودند مشکوک شدند و وقتی به سمت آنها رفتند، هر دو جوان با دیدن خودروی پلیس پا به فرار گذاشتند.ماموران به تعقیب مردان مرموز پرداختند و وقتی به نزدیکی آنها رسیدند یکی از مردان جوان به روی مأموران اسلحه کشید و تهدید کرد که اگر جلو بیایند شلیک می‌کند. مأموران با عکس‌العملی سریع مرد مسلح را هدف گلوله قرار دادند و وی بعد از اصابت گلوله به پایش، روی زمین افتاد و دستگیر شد اما جوان دیگر از فرصت استفاده کرد و در تاریکی شب ناپدید شد.

مخفیگاهی در شمال تهران

مرد مسلح بعد از دستگیری با دستور قاضی جمشیدی، بازپرس شعبه12 دادسرای جنایی تهران برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت. در تحقیق از متهم دستگیر شده مشخص شد که وی و همدست فراری‌اش به نام احسان شب دستگیری با اسلحه کمری قصد زورگیری داشتند اما پیش از اجرای سناریوی سرقت گرفتار پلیس شده بودند. در تحقیقات بعدی مشخص شد که مخفیگاه این دو سارق خانه زوج سالخورده‌ای است و آنها در این خانه به‌عنوان پرستار سالمندان استخدام شده بودند. بررسی‌ها نشان می‌داد زوج سالمند از طریق یکی از شرکت‌های خدماتی این دو جوان را استخدام کرده بودند و از اینکه آنها اسلحه و مهمات جنگی در خانه‌شان نگهداری می‌کنند و دست به سرقت مسلحانه می‌زنند خبر نداشته‌اند.

ماموران با دستور قضایی راهی خانه زوج سالمند شدند و در حدود 100فشنگ جنگی در آنجا کشف کردند. در مرحله بعدی کارآگاهان تحقیقات خود را برای دستگیری متهم فراری آغاز کردند تا اینکه متوجه شدند وی قصد دارد از طریق یکی از شرکت‌های خدماتی بار دیگر تحت عنوان پرستار به خانه زوج سالخورده‌ای برود. با این سرنخ مأموران راهی خانه مورد نظر شدند و 23 اردیبهشت‌ماه وی را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.

اقرار به سرقت‌های مسلحانه

در شرایطی که امیر، نخستین متهم دستگیر‌شده منکر هرگونه سرقت مسلحانه‌ای بود و می‌گفت که قبل از اجرای سرقت توسط پلیس دستگیر شده است اما همدست فراری وی بعد از دستگیری به زورگیری‌های مسلحانه در مناطق اعیان نشین پایتخت اعتراف کرد. وی به کارآگاهان گفت: مدتی قبل برای کارگری به تهران آمدم که در ترمینال با امیر (دومین متهم) آشنا شدم. او هم شرایطش مثل من بود و برای کار به پایتخت آمده بود. بعد از مدتی او فریبم داد و پیشنهاد کرد که به غرب کشور برویم و اسلحه بخریم. طراحی نقشه سرقت و تهیه سلاح و مهمات توسط امیر صورت گرفت و من فقط در سرقت‌ها با وی مشارکت داشتم. ما بعد از خرید سلاح و مهمات به‌دنبال مخفیگاه امنی بودیم تا هم اسلحه و مهمات خود را پنهان کنیم و هم اینکه بتوانیم در آنجا زندگی کنیم برای همین شغل پرستاری از سالمندان را انتخاب کردیم.

وی افزود: بعد از اینکه در خانه یک زوج سالمند استخدام شدیم، شب‌ها به خیابان‌های شمال تهران که افراد پولدار در آنجا زندگی می‌کردند می‌رفتیم و طعمه‌های خود را از میان دختران و پسران جوان شناسایی می‌کردیم. سپس به تعقیب آنها می‌پرداختیم و در منطقه‌ای خلوت سد راهشان می‌شدیم و با تهدید اسلحه کمری، قمه و گاز اشک‌آور دست به سرقت پول، گوشی تلفن همراه، طلا و ساعت آنها می‌زدیم. شب دستگیری نیز به‌دنبال شناسایی طعمه‌ای برای سرقت بودیم که مأموران به ما مشکوک شدند و نقشه‌مان لو رفت.

سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: با توجه به‌احتمال افزایش جرائم از سوی این دو زورگیر مسلح و شناسایی مالباخته‌های دیگر، مجوز انتشار عکس بدون پوشش هر دو متهم از سوی قاضی پرونده صادر شده و شاکیان احتمالی می‌توانند برای طرح شکایت به اداره یکم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 214229
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز