شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۶:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: نیروهای مقاومت اسلامی لبنان در درگیریهای سنگین روز شنبه21 مرداد ضربات سنگینی به ارتش رژیم صهیونیستی که پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت برای آتش بس تجاوز خود درلبنان را گسترش داد وارد کردند.

بر اساس تازه ترین گزارش های منتشره از سوی شبکه خبری الجزیره در درگیریهای شدید روز شنبه دستکم 70 نظامی اسرائیلی کشته و زخمی شده اند.

همچنین بیش از 17 دستگاه تانک ارتش اشغالگر نیز نوسط نیروهای حزب الله نابود شده است.

مبارزان حزب الله لبنان از بامداد روز شنبه با نیروهای رژیم صیهونیستی در چندین محور در جنوب لبنان درگیر شده و توانسته اند،دست کم 17تانک این رژیم را منهدم و تلفاتی را به صهیونیست ها وارد کرده و شمال فلسطین اشغالی را با موشک هدف قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری رسمی لبنان، نیروهای مقاومت لبنان اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی از بامداد روز شنبهحمله بزرگ زرهی  خود را از محور الطیبه- القنطره- عشیت القصیر در تلاش برای پیشروی به وادی الحجیر آغاز کرده و با مقاومت و درگیری شدید مبارزان حزب الله روبرو شده اند.

این بیانیه افزود که رزمندگان مبارز حزب الله، حملات مداومی را به یک ستون از تانک های اسرائیل در خط القنطره - عیشت القصیر به وادی الحجیر صورت داده که  تا ساعت یک امروز ظهر به وقت محلی به انهدام 16دستگاه تانک اسرائیل و تلفات زیاد صهیونیست ها منجر شده است.

حزب الله در بیانیه ای دیگر نیز اعلام کرد که در ادامه مقابله با تانک های ارتش رژیم اشغالگر قدس که در تلاش برای پیشروی به سمت منطقه وادی الحجیر بودند، یک دستگاه تانک دیگر را منهدم کرده اند.

در همین حال، خبرنگار خبرگزاری رسمی لبنان اعلام کرد که نیروهای دشمن صهیونیستی اقدام به پاکسازی و تفتیش محله های شهرک القلیعه با استفاده از سگ های پلیس می کنند.

مبارزان حزب الله همچنین اعلام کردند که ظهر روز شنبه به یک ستون از تانک های ارتش رژیم صهیونیستی در جاده الطیبه به القنطره حمله کرده  و تلفات و خسارتهایی به آنها وارد کرده اند.

مبارزان حزب الله روز شنبه برای دومین بار شمال فلسطین اشغالی را هدف موشک قرار دادند که این موشک ها به شهرک های صهیونیستی کریات شمونه و صفد اصابت کرد.

این درحالیست که جنگنده ها و هواپیماهای ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه حملات گسترده روستاهای شهرهای صور و صیدا در جنوب لبنان و مناطق دشت بقاع و نبطیه در شرق لبنان را بمباران و گلوله باران کردند که به شهادت و زخمی شدن شماری از شهروندان لبنانی انجامیده است.

کد خبر 2142

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز