شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۳:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: عملیات کماندویی نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی که سحرگاه روز شنبه 14 مرداد در شهر صور در جنوب لبنان انجام شد با مقاومت نیروهای حزب الله و کشته وزخمی شدن چند کماندوی اسرائیلی به شکست انجامید.

بر اساس گزارش منابع خبری ،ارتش رژیم صهیونیستی با اعتراف به تلفات کماندوهای خود در صور اعلام کرده یک نظامی اسرائیلی در این عملیات کشته شده و 9 کماندوی دیگر زخمی گردیده که حال دو تن از زخمی های این عملیات وخیم است.

به رغم شکست سیاست ارتش اسراییل در پیاده کردن نیروهای چترباز خود در عمق خاک لبنان، این ارتش بار دیگر در ادامه این سیاست و تاکتیک جدید در ساعت 3 بامداد روز شنبه ده‌ها تن از نیروهای چترباز خود را در شهر صور، شرقی‌ترین نقطه در جنوب لبنان، پیاده کرد.

بر اساس اطلاعات موثق از سوی بسیاری از منابع امنیتی لبنان و نیز شاهدان عینی حاضر در منطقه‌ درگیری‌ها، نیروهای حزب‌الله لبنان پیش از پیاده شدن این نیروها در صور در کمین آنها نشسته بودند و همین امر نیروهای چترباز اسراییلی را غافلگیر کرد و در درگیری‌های اولیه چندین نفر از آنها کشته و زخمی شدند.

این منابع تاکید کردند: پیش از آغاز این عملیات، هواپیماهای اطلاعاتی ارتش اسراییل و جنگنده‌های نظامی آن به صورت غیر طبیعی بر فراز منطقه‌ مورد نظر به پرواز در آمدند و پیش از پیاده شدن نیروهای چترباز، این جنگنده‌ها صدها منور در منطقه شلیک کردند که هدف اصلی از شلیک این منورها به گفته‌ بسیاری از مقامات مسوول اسراییلی، گمراه کردن نیروهای حزب‌الله لبنان بوده است زیرا تمامی نیروهای چترباز اسراییلی مجهز به دوربین‌های دید در شب هستند و نیازی به این منورها ندارند.

حزب‌الله لبنان پیش از فرود این نیروهای چترباز در کمین آنها نشسته بود و این درگیری‌ها ساعت شش بامداد با عقب نشینی نیروهای اسراییلی پایان یافت و بلافاصله پس از آن جنگنده‌های اسراییلی به صورت گسترده‌ای شهر صور و مناطق اطراف آن را بمباران کردند که در این بمباران یک منزل مسکونی به صورت کامل منهدم شد اما هنوز از میزان تلفات جانی این حملات گزارش کاملی در دست نیست.

مقامات مسوول ارتش اسراییل اظهار داشتند که هدف عملیات بامداد روز شنبه نیروهای چترباز اسراییلی حمله به یک واحد مسکونی در شهر صور بوده است که بر اساس اطلاعات ارتش اسراییل برخی از مقامات مسوول حزب‌الله لبنان که مسوول اصلی حملات موشکی به مناطق اسراییلی هستند، در این واحد مسکونی مستقر بوده‌اند.

خبرنگار الجزیره در گزارش خود اعلام کرده نیروهای اسراییلی در پایان این درگیری‌ها با تحمل تلفات نظامی و جانی مجبور به عقب نشینی شدند و با توجه به اینکه ارتش اسراییل این بار نیز حتی نتوانست شهروندان عادی ساکن در آن مناطق را به اسارت بگیرد، باید با یقین بگوییم که این عملیات ارتش اسراییل نیز مانند عملیات سابق‌اش در بعلبک با شکست قاطع از سوی حزب‌الله لبنان روبرو شده است.

از سوی دیگر در پی شکست عملیات کماندویی ارتش اسرائیل در صور جنگنده‌های اسراییلی حملات گسترده‌ای را به مناطق جنوبی لبنان انجام داده‌اند .

جنگنده‌های اسراییلی مناطق کفرا، عیتید، طلوسه، حداثه، مروحین، جمیجمه، قانا، جبیل البطن، صدقین، حوش، اردوگاه الراشدیه، القاع، مرجعیون، نبطیه، بنی حیال، قبریخا، عیتا جبل، ثمره، طیبه و بعلبک را هدف حملات گسترده موشکی قرار دادند.

کد خبر 1822

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز