همشهری‌آنلاین: معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور با بیان اینکه محدودیت‌ها و موانع اجازه افزایش بیش از 25 درصد افزایش حقوق را به دولت نمی‌‌دهد گفت:عدم تناسب درآمد و هزینه کارکنان به کاهش بهره وری آنها منجر خواهد شد.

ایسنا نوشت: عبدالعلی تاجی در مورد تغییر در میزان افزایش حقوق تعیین شده اظهار کرد:‌ میزان اعلام شده از سوی دولت افزایش 25 درصدی حقوق کارکنان است از این رو هرگونه تغییری در این مقدار مستلزم طرح و بررسی در هیات دولت خواهد بود.

وی مبنای تعیین افزایش حقوق را نرخ تورم و منابع در اختیار دولت عنوان کرد و افزود: آنچه که دولت با در نظر گرفتن این دو پایه تعیین کرده همین 25 درصد است و تنها در صورتی که منابع بودجه به دولت اجازه دهد برای افزایش آن اقدام خواهد کرد.

معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور با بیان این‌که با وجود همه محدودیت‌هایی که وجود دارد تمام تلاش دولت این است که بتواند به گونه‌ای حرکت کند تا حداقل آسیب‌های مالی به کارکنان دولت وارد شود، بیان کرد:این درحالی است که علیرغم میل باطنی دولت محدودیت‌ها و موانعی که اغلب در دست آن‌ها هم نیست موجب شده تا جبران لازم در حقوق کارکنان اتفاق نیفتد.

وی تاکید کرد:‌ اگر میزان پرداختی نظام اداری به گونه‌ای نباشد که کارکنان نتوانند نیاز خود را برآورد کنند بی تردید به شغل دوم روی خواهند آورد که این امر هم برای نظام اداری و هم خود کارکنان مشکلات بسیاری را ایجاد می کند.

تاجی در ادامه با بیان این‌که تناسب بین درآمد و هزینه باید در تعیین حقوق کارکنان مورد توجه قرار گیرد عنوان کرد: در غیر این صورت زمینه فعالیت کارکنان خارج از وقت اداری در شغل دیگری فراهم خواهد شد که به کاهش بهره وری آنان نیز منتهی می‌شود.

وی یادآور شد: بررسی سلامت اداری نیز نشان می‌دهد هر گاه کارکنان ناچار به فعالیت خارج از ساعت اداری باشند مفاسد اداری نیز افزایش می‌یابد.

در آخرین مصوبه هیات وزیران ضریب حقوق کارمندان 1006 ریال و حداقل حقوق آنها در سال 1392، 490 هزار تومان در ماه تعیین شده است.

همچنین در شرایطی افزایش 25 درصدی برای حقوق کارکنان تعیین شده که تورمی بالغ بر 30 درصد بر اقتصاد کشور حاکم است.

کد خبر 214108
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز