همشهری آنلاین: کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: رابطه با آمریکا امکانپذیر است و مقدمه آن اراده دو ملت برای این کار است.

منوچهر متکی ظهر دوشنبه 23 اردیبهشت ماه در جلسه سخنرانی و پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار کرد: حضور در انتخابات که یکی از نمادها و دستاوردهای انقلاب اسلامی به شمار می‌رود؛ یک رسالت جدی برای همه اقشار جامعه به خصوص قشر جوان جامعه است.

مهمترین اظهارات متکی به نقل از مهر در زیر آمده است:

  • در انتخابات سال‌های گذشته، روسای جمهوری با سلایق سیاسی مختلف انتخاب شدند که این برای جامعه ما بسیار ارزشمند است.
  • مذاکره بین دو کشور ایران و آمریکا امکان پذیر است. اولین گام برای مذاکره اراده سیاسی دو ملت است.
  • ایران و آمریکا از جمله کشورهای مهم جهان و تاثیرگذار بر تحولات منطقه‌ای و جهانی هستند. مواضع کشور ما و آمریکا با هم متفاوت است اما آمریکا کشوری است که از مشروعیت مردمی بر خوردار بوده و تنها کشوری که مشروعیت ندارد رژیم صهیونیستی است.
  • آمریکا در سال‌های گذشته کلکسیونی از اقدامات را علیه کشور ما انجام داده که آخرین آنها وضع قطعنامه‌های تحریمی مختلف علیه ایران است.
  • در آمریکا بعد از روی کار آمدن اوباما، وی دو نامه برای مقام معظم رهبری نوشت. شعار اوباما در این سال‌ها ایجاد تغییر بوده است که البته ما در چهار سال اول ریاست جمهوری وی تغییری را شاهد نبودیم اما اگر ما تغییر در عمل آنها را شاهد باشیم مذاکرات را انجام می‌دهیم.
  • ما با مدیران اقتصادی در بخش‌های مختلف جلسات مشاوره‌ای داشتیم و وضعیت اقتصادی کشور را رصد کرده‌ایم. ما مشکلات اقتصادی کشور را در 14 بخش از جمله تولید، بورس، وضعیت معیشت مردم و موارد دیگر گنجانده‌ایم که محوری‌ترین برنامه ما برای اقتصاد کشور، رونق بخش تولید است. افزایش تولید، گره گشای تورم و گرانی در جامعه است و زمانی که هر کشوری بخواهد پیشرفتی در آن صورت بگیرد باید در ابتدا از بخش تولید حمایت کرد.
  • کناره گیری از ائتلاف پنج پنج نفره ؛ در این ائتلاف قرار بر این بود هر تصمیمی که گرفته می‌شود بر اساس آرای همه اعضا باشد و با توجه به نظرسنجی نامزد نهایی این ائتلاف انتخاب شود ولی این طرح مورد اقبال قرار نگرفت و دوستان مطرح کردند که کاندیدای نهایی را بر اساس قرعه کشی انتخاب کنند؛ یا خود اعضای ائتلاف فرد نهایی را برگزینند. چنین انتخابی منطقی نیست. نهایتا در این بین ابوترابی به عنوان گزینه نهایی ائتلاف انتخاب شد که من گفتم این انتخاب مطابق قاعده و سیاستگذاری ائتلاف نیست.
  • بحث انرژی هسته‌ای عامل تحریم‌ها است. هم در دوران خاتمی و هم در دوره احمدی نژاد، نظام به دنبال تثبیت حق ملت ایران در استفاده از انرژی هسته‌ای بود ولی روش هر دو دولت متفاوت بود.
  • با مدیریت درست و در فضایی مناسب، مشکل تحریم‌ها را حل می‌کنیم.
  • ثبات مدیریتی از برنامه‌های مهم من است. انتخاب مدیران باید بر اساس صلاحیت، توانمندی و تخصص افراد صورت گیرد و اگر ما مدیران را به جا و مناسب انتخاب کنیم با جا به جایی مقامات بلند پایه مدیران در جایگاه خود باقی می‌مانند.
کد خبر 214021
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز