دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۰
۰ نفر

شاخص کل بورس تهران در مبادلات روز گذشته با یک نزول سنگین معادل 1.2درصد کاهش یافت و به 44هزارو963واحد رسید.

در دادو‌ستد‌های روز گذشته شرکت‌های پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت بندرعباس بیشترین نقش را در نزول شاخص داشتند و کاهش ارزش سهام این شرکت‌ها در مجموع 187واحد اثر منفی روی شاخص بر جای گذاشت.

‌ ‌ افزایش تقاضا برای فروش سهام پالایشگا‌ه‌ها

دیروز حجم تقاضا برای فروش سهام پالایشگاه در بورس افزایش یافت به‌طوری که قیمت سهام هر 3پالایشگاهی که سهامشان در بورس دادوستد می‌شود کاهش یافت و صف فروش سهام این شرکت‌ها سنگین‌تر شد. عمده‌ترین دلیل نزول ارزش سهام پالایشگاه‌ها در بورس موظف شدن پالایشگاه‌ها برای پرداخت سهم 26درصدی درآمد‌های ارزی‌شان به صندوق توسعه ملی بود که روز یکشنبه در صحن علنی مجلس به تصویب رسید. به این ترتیب دیروز صف فروش سهام پالایش نفت بندرعباس با ثبت 935تقاضا به 27میلیون و 979سهم و صف فروش سهام پالایش نفت اصفهان هم با ثبت 287تقاضا به 4میلیون و883هزار سهم رسید.

مبادله 10 هزار تن وکیوم باتوم در بورس کالا

در مبادلات روز گذشته 10 هزار تن وکیوم باتوم شرکت پالایش نفت شیراز در بورس کالا خریداری شد. دادو ستد های روز گذشته بورس کالا در شرایطی دنبال شد که بیشترین میزان معامله به شرکت پالایش نفت شیراز اختصاص یافت و این شرکت موفق شد در مجموع 10 هزار تن وکیوم باتوم را به قیمت هزارو133 تومان به صورت نقد مورد مبادله قرار دهد. دیروز همچنین شرکت اصفهان قیر و عایق بام باستان هر کدام 500 تن قیر به قیمت های550 و 555 دلار در هر تن در رینگ صادراتی بورس کالا به فروش رساندند.

کد خبر 214017
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز