دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۴:۲۴
۰ نفر

گروه ادب و هنر: نمایش «مرغ باران» به نویسندگی و کارگردانی پری صابری که در تالار وحدت روی صحنه رفته‌، نمایشی است که با الهام از قصه «جمشید و ضحاک» نوشته شده و مانند کارهای سابق این کارگردان تئاتر نگاهی به شعرهای نو فارسی همچون اشعار نیما یوشیج دارد.

نمایش مرغ باران


پری صابری پیش از این نمایش‌هایی چون «شمس پرنده»، «هفت شهر عشق»، «لیلی و مجنون»، «رستم و سهراب» و... را با الهام از زندگی شاعران و اشعار کلاسیک ایرانی به صحنه برده است اما تفاوت این نمایش با نمایش‌های قبلی صابری، حضور ارسلان کامکار در مقام آهنگساز است. کامکار که برای نخستین‌بار دست به آهنگسازی تئاتر زده‌، این تجربه را تجربه‌ای متفاوت و سخت خوانده ‌است. به گفته او سختی این کار به نخستین تجربه او در زمینه تئاتر برمی‌گردد.

البته او پیش از این برای تئاتر عروسکی «سبز در سبز» به کارگردانی بهروز غریب‌پور موسیقی ساخته‌ و تفاوت این کار با کار قبلی او در اجرای زنده‌ای است که او برای اجرای نمایش مرغ باران درنظر گرفته‌است و موسیقی این کار موقعیت‌ها و شخصیت را روایت می‌کند.در این نمایش انوش معظمی در نقش کاوه آهنگر‌، امیریل ارجمند در نقش جمشید‌، پژمان کاشفی در نقش ضحاک، علیرضا ناصحی در نقش اهریمن‌، محمد احدی به‌عنوان نقال و شهرام نجاتی در نقش فریدون به صحنه می‌روند.همچنین جهانگیر کوثری که در عرصه تهیه فیلم فعالیت داشته‌است برای نخستین‌بار تهیه‌کنندگی تئاتر را با این نمایش تجربه می‌کند.

کد خبر 213896

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز