مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۰:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مالکان خودروهایی که جریمه‌شان کمتر از 300 هزار تومان باشد هنگام تعویض پلاک می‌توانند خلافی خودرو را به پلاک جدید منتقل کنند.

سرتیپ هادیانفر افزود: برای تعویض پلاک خودرو نیازی به حضور مالک آن نیست و وکیل قانونی یا یکی از بستگان درجه یک مالک با همراه داشتن شناسنامه می‌تواند این کار را انجام دهد.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای تعویض پلاک به پرداخت عوارض شهرداری هم نیازی نیست گفت: بحث تسلسل اسناد نیز به دلیل بروز مشکلات فراوان برای دارندگان خودرو حذف شده است و تعویض پلاک با ارائه اخرین سند انجام می شود.

جانشین راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی اهداف طرح تعویض پلاک را شناسایی خودروهای فرسوده، اختصاص پلاک شخصی، دسترسی سریع به آخرین اطلاعات مالک، کشف خودروهای سرقتی و یکسان سازی پلاکها در کشور برشمرد.

سرتیپ هادیانفر به واحد مرکزی خبر  افزود: از ابتدای برنامه تعویض پلاک تا پایان سال گذشته  5 میلیون و 971 هزار پلاک کشوری واگذار شده که 45 درصد آن تعویض پلاک بوده است.

جانشین راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: سه میلیون و 17 هزار پلاک قدیمی و لیزری باقی مانده است که باید تا پایان سال تعویض شود.

وی افزود: با بررسی‌های انجام شده اگر می‌خواستیم روند تعویض پلاک از طریق مدل خودرو انجام شود 2/5 سال طول می‌کشید اما در حال حاضر از 20 اردیبهشت روند تعویض براساس آخرین عدد سمت راست پلاک لیزری و قدیمی خواهد بود.

جانشین راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی علت این اقدام را کنترل راحت تر ماموران در شناسایی خودروهایی دانست که اقدام به تعویض پلاک نکرده‌اند.

سرتیپ هادیانفر گفت: همچنین برای راحتی مراجعان به مراکز تعویض پلاک در شهرستانهای تهران، شیراز، اصفهان، مشهد، اهواز و تبریز مراحل تعویض پلاک از 20 مرحله به 11 مرحله یعنی از 162 دقیقه به 56 دقیقه کاهش یافته است.

کد خبر 21384

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز