همشهری آنلاین: مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی با معرفی نفرات برگزیده بخش های مختلف شامگاه شنبه 21 اردیبهشت در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.

نمایش

به گزارش ایرنا، در مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی که با حضور اصغرتقی زاده دبیر این رخداد، هنرمندان، اعضای هیات داوران و جمعی از دانشجویان برگزار شد، نفرات برتر بخش های مختلف به شرح زیر معرفی شدند.

عکس

در این بخش بعد از قرائت اسامی نامزدهای منتخب برای دریافت جایزه توسط شهاب الدین عادل داور بخش عکس جشنواره تئاتر دانشگاهی لوح تقدیر و جایزه نقدی به مهرداد رجبی خامسی برای نمایشخون و ماتیک و شرمین ولی محمد برای نمایش راهزنان اهدا شد و جایزه نفر برتر این بخش شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مهدی پارسی برای نمایش روایت شخصی تعلق گرفت.

پوستر

در این بخش بعد از قرائت اسامی نامزدهای منتخب برای دریافت جایزه توسط قباد شیوا داور بخش پوستر جشنواره تئاتر دانشگاهی هیات داوران این بخش، لوح تقدیر نفر دوم و جایزه نقدی را به طور مشترک به کمال کچوئیان برای طراحی پوستر نمایش شویک در جنگ جهانی و حمید شیرزاده برای طراحی پوستر نمایش دلتنگی های خانه پدری و لوح تقدیر اول و جایزه نقدی را به میثم خاوری برای طراحی پوستر نمایش آنکه گفت آری، آنکه گفت نه و جایزه نفر برتر این بخش شامل تندیس جشنواره و دیپلم افتخار را به زهرا سادات طباطبایی برای طراحی پوستر نمایش آب، آیینه و اثر پیگمالیون اهدا کرد.

پژوهش

هیات داوران این بخش، متشکل از حمیدرضا اردلان، سودابه فضائلی و بهمن نامور مطلق سه پژوهش دانشجویی و پنج پژوهش مدرسان تئاتر را به عنوان نامزدهای دریافت جایزه این بخش که به نام فرهاد ناظر زاده کرمانی شناخته می‌شود، معرفی کرد.

الف) برگزیدگان مقالات دانشجویان:

هیات داوران لوح تقدیر و جایزه نقدی را به مقاله جستاری در فرگمانویسی در تئاتر تالیف بهرام جلالی پور و مقاله بررسی گفتگو در اسلام با تاکید بر انواع آن در قرآن کریم تالیف مهدی فنائیان اهدا کرد.

جایزه نفر برتر این بخش شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مقاله نقش نمایش های آئینی و مذهبی در بازیابی هویت فضاهای شهری ایران تالیف نرگس غفاری تعلق گرفت.

ب) برگزیدگان مقالات استادان و مدرسان:

همچنین هیات داوران در این بخش لوح تقدیر و جایزه نقدی را به مقاله پیوستگی نمایش های سنتی ایران با جامعه ایرانی تالیف رضا کوچک زاده و مقاله استهزا جنگ در آثار آریستوفان (کهن ترین کمدی نویس جهان) تالیف عطا الهن کوپال و جایزه نفر برتر این بخش شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به مقاله جستاری در تعزیه از منظر نشانه شناسی تالیف محمد حسین ناصربخت اهدا کرد.

نمایشنامه نویسی

هیات داوران بخش نمایشنامه نویسی شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران متشکل از نادر برهانی مرند، ایوب آقاخانی و میلاد اکبر نژاد برگزیدگان دریافت جایزه استاد اکبر رادی را به شرح زیر معرفی کرد.

در ین بخش، لوح تقدیر و جایزه نقدی بدون اولویت به نیما نادری برای نمایشنامه یوبیتسومه و محسن پاکدامن برای نمایشنامه ودیعه و جایزه نفر برتر این بخش شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به ناتاشا محرم زاده برای نمایشنامه دیوار اهدا شد.

رادیو تئاتر و تله تئاتر

هیات داوران این متشکل از رحمت امینی، شهرام گیل آبادی و ایوب آقاخانی برگزیدگان این بخش را به شرح زیر معرفی کرد.

الف) بخش افکت:

هیات داوران این بخش، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به سعید نعمتیان برای نمایش خط رو خط  و تماشاخانه مادام لوسی اهدا کرد.

ب) تهیه کنندگی:

لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش به طور مشترک به مجید غلامعلی نژاد برای نمایش بیوه های غمگین سالار جنگ، محمدحسین بشارتی و سیاوش مقدم برای نمایش خط رو خط اهدا شد.

ج) نویسندگی:

هیات داوران این بخش، لوح تقدیر و جایزه نقدی را به مارال تقوایی برای نمایش دل نازک معصومه و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به پیام سعیدی برای نمایش سِیر اهدا کرد.

د) بازیگری زن:

هیات داوران این بخش، لوح تقدیر و جایزه نقدی را به معصومه عزیز محمدی برای نمایش بیوه های غمگین سالار جنگ و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به بیتا خارستانی برای نمایش خط رو خط اهدا کرد.

ه) بازیگری مرد:

هیات داوران این بخش، لوح تقدیر و جایزه نقدی را به محمدسعید سلطانی برای نمایش تاریخ ابوجعل یقلوی و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به حمید رحیمی برای نمایش بیوه های غمگین سالار جنگ اهدا کرد.

و) کارگردانی:

هیات داوران این بخش، لوح تقدیر و جایزه نقدی را به فائقه صالحیان برای نمایش دل نازک و علی بهرامی برای نمایش گلدونه خانوم و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی نفر برتررا به مریم زارعی برای نمایش سیر اهدا کرد.

ز) نمایشنامه نویسی رادیو تئاتر:

هیات داوران این بخش، لوح تقدیر و جایزه نقدی نفرات برگزیده را به سیاوش مقدم برای نمایش مرحوم اشتباهی و سعید نیکورزم برای نمایش حق التألیف اهدا کرد.

ح) مسابقه انتخاب:

هیات داوران این بخش، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی نفر برتر را به مریم جلیلی برای نمایش در خانه ام غریب اهدا کرد.

ط) تله تئاتر:

هیات داوران این بخش، لوح تقدیر و جایزه نقدی نفرات برگزیده را به سهیل ساعی برای نمایش نقشه روباه و مینووش رحیمیان و لعیا گرامی برای نمایش سه زن اهدا کرد.

نمایشنامه خوانی

هیات داوران بخش مسابقه نمایشنامه خوانی شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران، متشکل از صمد چینی فروشان، میرعلیرضا دریابیگی و مهدی کیهور برگزیدگان این بخش را به شرح زیر معرفی کرد.

الف) نویسندگی:

هیات داوران این بخش، لوح تقدیر و جایزه نقدی نقر برگزیده را به سعید نیکورزم برای نمایشنامه معصومه و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی نفر برتر را به پوریا کاکاوند برای نمایشنامه ˈآن سال هاˈ اهدا کرد.

ب) بازیگری زن:

هیات داوران این بخش، لوح تقدیر و جایزه نقدی نفرات برگزیده را به مژده دائی برای نمایش نوار زرد و سارا نجفی برای نمایش معصومه و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی نقر برتر را به گلناز توسلی برای نمایش معصومه اهدا کرد.

ج) بازیگری مرد:

هیات داوران این بخش، لوح تقدیر و جایزه نقدی نفرات برگزیده را به بهروز سالمی برای نمایش تبار نیرومند و امین پروین برای نمایش زندگی رؤیاست و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی نفرات برتر را به طور مشترک به محمد روشنی برای نمایش ناخوانده و وحید راد برای نمایش معصومه اهدا کرد.

د) کارگردانی:

هیات داوران این بخش، لوح تقدیر و جایزه نقدی نفر برتر را به بابک رفاهی برای نمایش تبار نیرومند و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی نفر برتر را به باقر سروش و حمیدرضا شکاری برای نمایش ناخوانده اهدا کرد.

پایان نامه برگزیده

هیات داوران بخش پایان نامه های برگزیده شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران، متشکل از ناصر حسینی مهر، کامران سپهران و فرشاد فرشته حکمت برگزیدگان این بخش را به شرح زیر معرفی کرد.

هیات داوران این بخش، لوح تقدیر و جایزه نقدی نفر برگزیده را به نمایش کاهنه های باکوس به کارگردانی زهرا فولادوند و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی نفر برتر را به نمایش طبیعت بی جان به کارگردانی امیرحسین مشاهری فرد اهدا کرد.

تئاتر خیابانی

در این بخش از وحید لک به خاطر تلاش های مستمر و همراهی بخش تئاتر خیابانی در سالیان متمادی برگزاری این بخش در طی برگزاری 10 دوره از جشنواره تئاتر دانشگاهی به عنوان مشاور و عضو هیات های انتخاب و داوری جشنواره، سامان خلیلیان به عنوان دبیر 10 دوره بخش تئاتر خیابانی جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران، مجتبی مرادی به جهت حضور مستمر در بخش تئاتر خیابانی جشنواره به عنوان کارگردان و مصطفی کولیوندی به جهت حضور مستمر در بخش تئاتر خیابانی جشنواره به عنوان بازیگر با اهدای لوح جشنواره تقدیر به عمل آمد.

همچنین در بخش تقدیر از مدرسان کارگاه های نمایش خیابانی از رضا بهبودی مدرس کارگاه بازیگری، سجاد افشاریان مدرس کارگاه از ایده تا اجرا در تئاتر خیابانی، پیام عزیزی مدرس کارگاه کارگردانی در تئاتر خیابانی و کریم خاوری مدرس کارگاه پژوهش در تئاتر خیابانی با اهدای لوح جشنواره تجلیل به عمل آمد.

مسابقه دانشجویان سایر رشته ها

هیات داوران بخش مسابقه دانشجویان سایر رشته ها جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران، متشکل از کاظم بلوچی، فریبرز قربان زاده و امیرحسین حریری برگزیدگان بخش مختلف را به شرح زیر معرفی کرد.

الف) طراحی نور:

هیات داوران این بخش، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به حسین امینی و رضا رسولی پور برای نمایش غریبانه اهدا کرد.

ب) کاندیداهای بخش موسیقی:

هیات داوران این بخش، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به سپهر طهرانچی برای نمایش خروس اهدا کرد.

ج) طراحی لباس:

هیات داوران این بخش، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به مِقِدی شاهمیریان باورکنید منگره گوار سامسا هستم اهدا کرد.

د) طراحی صحنه:

هیات داوران این بخش، لوح تقدیر و جایزه نقدی نفر برگزیده را به دانیال محسنی برای نمایش خروس و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی نفر برتر را به مصطفی حمیدی فر برای نمایش غریبانه اهدا کرد.

ه) بازیگری زن:

هیات داوران این بخش، لوح تقدیر و جایزه نقدی نفرات برگزیده را به مهسا نظری برای نمایش آوا و محدثه قبادی برای نمایش باورکنید منگره گوار سامسا هستم و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی نفر برتر را به سارا کریمیان اقبال برای نمایش خروس اهدا کرد.

و) بازیگری مرد:

هیات داوران این بخش، لوح تقدیر و جایزه نقدی نفرات برگزیده را به حسین توازنی زاده برای نمایش فورتی و وحید مکاری برای نمایش غریبانه و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی نفر برتر را به مهدی رحیمی سده برای نمایش اینجا یکنفره است اهدا کرد.

ز) کارگردانی:

هیات داوران این بخش، لوح تقدیر و جایزه نقدی نفرات برگزیده را به مهدی حنفی و حسین امرایی برای نمایش دلتنگی های خانه پدری، محمد محقق منتظری برای نمایش اندر هدایت نسل جوان، میلاد تولیتی برای نمایش باورکنید منگره گوار سامسا هستمو تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی نفر برتر را به احسان شایان فرد برای نمایش فورتی اهدا کرد.

ح) نمایشنامه نویسی:

هیات داوران این بخش، لوح تقدیر و جایزه نقدی نفرات برگزیده را به طور مشترک به سیما بنیادی برای نمایشنامه گاو ماهی (تنگ) و حسین امرایی برای نمایشنامه دلتنگی های خانه پدری و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی نفر برتر را به احسان شایان فرد برای نمایشنامه فورتی اهدا کرد.

همچنین هیات داوران دو نمایش فورتی به کارگردانی احسان شایان فرد و دلتنگی های خانه پدری به کارگردانی مشترک مهدی حنفی و حسین امرایی را به عنوان نمایش های برگزیده برای معرفی به دبیرخانه جشنواره جهت اجرای عمومی معرفی کردند.

مسابقه صحنه ای دانشجویان تئاتری

هیات داوران بخش مسابقه صحنه ای دانشجویان تئاتری شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران، متشکل از محمدرضا خاکی، شیرین بزرگمهر، مسعود دلخواه، حسین مسافرآستانه و مهدی هاشمی برگزیدگان این بخش را به شرح زیر معرفی کرد.

الف) موسیقی:

هیات داوران این بخش، لوح تقدیر و جایزه نقدی را به علی حریریانی برای نمایش مجردها اهدا کرد.

ب) طراحی لباس:

هیات داوران این بخش، لوح تقدیر و جایزه نقدی را به سیما صادقی برای نمایش آنکه گفت آری، آنکه گفت نه اهدا کرد.

ج) طراحی صحنه:

هیات داوران این بخش، لوح تقدیر و جایزه نقدی نفرات برتر را به صورت مشترک به آرمین جوان برای نمایش مهر ششم و امید اکبری برای نمایش تهران - بلگراد اهدا کرد.

د) بازیگری زن:

هیات داوران این بخش، لوح تقدیر و جایزه نقدی نفرات برگزیده را به صورت مشترک به شهره سعیدی بقا برای نمایش چشم در برابر چشم و الهه بخشی برای نمایش مهر ششم و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی نفر برتر را به آوا درویشی برای نمایش آنکه گفت آری، آنکه گفت نه اهدا کرد.

ه) بازیگری مرد:

هیات داوران این بخش، لوح تقدیر و جایزه نقدی را به بهروز سالمی برای نمایش زندگی یعنی همین و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی نفر برتر را به ایمان سیدبرهانی و میرسعید موسویان برای نمایش زندگی در تئاتر اهدا کرد.

و) کارگردانی:

هیات داوران این بخش، لوح تقدیر و جایزه نقدی نفرات برگزیده را به صورت مشترک به کاوه مهدوی برای نمایش حساب پرداخت نمیشه و فریار حسینی برای نمایش تهران - بلگراد و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی نفر برتر را به محمد برهمنی برای نمایش زندگی در تئاتر اهدا کرد.

ز) نویسندگی:

هیات داوران این بخش، لوح تقدیر و جایزه نقدی را به امیراحمد قزوینی برای نمایش آب، آینه و اثر پیگمالیون و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی نفر برتر را به فریار حسینی برای نمایش تهران - بلگراد اهدا کرد.

همچنین هیات داوران نمایش های نمایش مهر ششم به کارگردانی آرمین جوان، نمایش آنکه گفت آری، آنکه گفت نه به کارگردانی کیومرث حائری، نمایش آب، آینه و اثر پیگمالیون به کارگردانی امیراحمد قزوینی، نمایش زندگی در تئاتر به کارگردانی محمد برهمنی، نمایش تهران- بلگراد به کارگردانی فریار حسینی و نمایش حساب پرداخت نمیشه به کارگردانی کاوه مهدوی را به عنوان آثار برگزیده برای اجرای عمومی به دبیرخانه جشنواره شانزدهم تئالتر دانشگاهی ایران معرفی کردند.

شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران از 14 تا 21 اردیبهشت ماه در تهران برگزار شد.

 

کد خبر 213734
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز