یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۶:۳۶
۰ نفر

ریگان: سیل شن و ماسه در روستا‌های ریگان به‌خصوص روستای رستم‌آباد چاه ملک نخل‌های روستاییان را به زیر شن فرو برده‌ و با بسته‌شدن در‌های خانه‌ها زیر خروارها شن، مردم مجبورند از پنجره‌ها رفت‌وآمد کنند.

50روستای ریگان در محاصره شن‌های روان

به گزارش مهر، در شهرستان ریگان بیش از 50 روستا در محاصره شن‌های روان قرار دارد که روستای رستم‌آباد چاه‌ملک یکی از روستاهاست که در حال فرو رفتن زیر شن‌های روان است. این روستا با 160 خانوار و 700نفر جمعیت در گذشته یکی از روستاهایی بود که به‌دلیل داشتن پرآب‌ترین قنات استان، یکی از قطب‌های مهم تولید خرما و مرکبات و انار محسوب می‌شد.

اما خشکسالی‌های پی‌در‌پی باعث شده که جنگل بالادست روستا خشکیده و شن‌های روان همانند سیلی به سمت روستا هجوم آورد که این امر باعث مهاجرت نیمی از روستاییان شده است. شن‌های داغ این روستا منجر به تاول زدن پاها و دست‌های کودکان شده است. با وزش کوچک‌ترین نسیم یا توفان به‌دلیل شن‌گرفتگی، در‌های منازل روستاییان بسته می‌شود و ساکنان به‌ناچار از پنجره منزل خود بیرون می‌روند. مجید اعتمادی، فرماندار ریگان درخصوص مشکلات این روستا و روستاهایی که در محاصره شن قرار دارد، اظهار داشت: جنگل‌های اطراف این شهرستان خشکیده است.

کد خبر 213719

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز