شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: در حالی که قرار بود امروز سرنوشت مبارک و همدستانش مشخص شود، دادگاه تجدیدنظر امروز اعلام کرد که جلسه محاکمه مبارک و همدستانش به هشتم ماه آینده میلادی یعنی 18 خرداد موکول شد.

مبارک

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت اینترنتی النشره، دادگاه تجدیدنظر حسنی مبارک، فرزندانش و هفت تن از همدستان وی در کشتار تظاهرکنندگان مصری در آکادمی پلیس قاهره، امروز (شنبه) آغاز شد.

در حالی که دادگاه امروز به دو پرونده رسیدگی کرد که در یکی از آن‌ها حسنی مبارک، رئیس جمهوری سابق مصر و دو فرزندش به اتهام کشتار تظاهرکنندگان، سوءاستفاده از قدرت و فساد مالی محاکمه شدند و در پرونده دیگر حبیب العادلی، وزیر کشور مصر و شش تن از معاونان وی به اتهام سرکوب تظاهرکنندگان پای میز محاکمه رفتند دادگاه تجدیدنظر بعد از اعلام تنفس اعلام کرد که جلسه قرائت حکم نهایی برای مبارک و همدستانش به ماه آینده و هشتم ماه ژوئن موکول شد.

در این دادگاه متهمان با حضور در قفس اتهام، اتهام‌های وارده را که از سوی دادستانی خوانده شد را گوش کرده و همه‌ی آنها اتهام‌های مطرح شده را رد کردند.

مبارک در ادامه رسیدگی به پرونده‌اش، تصمیم‌گیری درباره دفاع وکلای کویتی از وی را به فرید ادیب، وکیل قانونی خود واگذار کرد که او نیز با حضور آن‌ها در جلسه دادگاه مخالفت کرد.

در ادامه جلسه بحث‌هایی میان قاضی دادگاه و وکلای مدافع قربانیان پرونده درگرفت و با طولانی شدن بحث‌ها قاضی دادگاه نیم ساعت تنفس اعلام کرد.

کد خبر 213633
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز