همشهری آنلاین: علیرغم تصویب قطعنامه 1701 شورای امنیت در خصوص آتش بس در لبنان، تحرکات نظامی رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد.

قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد با فراخواندن طرفین درگیری به آتش بس کامل و فوری، استقرار 15 هزار نظامی لبنانی و نیز به همین تعداد پاسداران صلح سازمان ملل در جنوب این کشور و به طور همزمان خروج نیروهای اسرائیل را در نظر دارد.

به گزارش نووستی،"مارک رگیف" سخنگوی وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی روز شنبه اعلام کرد که ارتش اسراییل به عملیات خود در لبنان تا زمانی که دولت این کشور قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد را تایید نکرده ادامه خواهند داد.

گفته می شود اهود اولمرت رئیس کابینه تل آویو از پیش نویس قطعنامه حمایت کرده و قصد دارد که به کابینه توصیه کند که با شرایط مندرج در آن موافقت نماید. اولمرت، روز یکشنبه این سند را جهت تایید ارائه خواهد داد که پس از آن ممکن است عملیات نظامی در جنوب لبنان متوقف شود. 

این نکات در حالی مطرح می شود که کابینه رژیم صهیونیستی، گسترش عملیات در لبنان را تصویب کرده است. دان هالوتز رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی روز شنبه اعلام داشت تل آویو حضور نظامی خود در جنوب لبنان را برای انجام عملیات زمینی در این کشور سه برابر ساخته است. این مطلب را خبرگزاری آسوشیتدپرس مخابره کرده است.

سه برابر ساختن این نیروها بدین معناست که اسرائیل 30 هزار نفر از نظامیان خود را وارد جنگ می سازد.  به گفته هالوتز حضور این نیروها تا زمان استقرار نیروهای بین المللی سازمان ملل متحد در جنوب لبنان ادامه خواهد داشت.

تصمیم به استقرار نیروهای بین المللی در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد که شب گذشته به تصویب رسید، قید شده است.

کد خبر 2136

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز