همشهری آنلاین: سبحانی پس از ثبت نام برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفت: ۳۷/۵ میلیون تومان هزینه انتخاباتی از سوی خودم برای انتخابات ریاست‌جمهوری کنار گذاشته‌ام.

حسن سبحانی

حسن سبحانی کاندیدای ریاست‌جمهوری دوره یازدهم پس از ثبت‌نام در نشست خبری با بیان اینکه برای ترویج دین و اخلاق و پشتیبانی ازحق، گسترش عدالت، حمایت از آزادی و حرمت اشخاص و تحقق حقوق ملت در عرصه ریاست‌جمهوری حاضر شده‌ام، گفت: بنده سالیان طولانی در دولت معاون وزیر و دبیر شورای فرهنگ عمومی بودم و سابقه 12 سال حضور در مجلس را دارم؛ بر این اساس در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کردم.

وی در پاسخ به سوالی درباره طرح تثبیت قیمت‌ها در مجلس هفتم، گفت: آن طرح در راستای کمک به هزینه زندگی مردم در جای خودش قابل دفاع بود اما به دلیل اینکه دولت در آن سال 4 متمم بودجه به مجلس ارائه کرد، شرایط به گونه‌ای رقم خود که آثار مثبت آن طرح در سیلان نقدینگی از بین رفت اما این طرح از نظر علمی قابل دفاع است.

کاندیدای ریاست‌جمهوری دوره یازدهم در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌اش برای آزادی احزاب سیاسی و تشکل‌ها، افزود: معتقدم باید به تشکیلات حزبی که در چارچوب قانون اساسی عمل می‌کنند برای مدت معینی یارانه پرداخت شود تا آنها در طول زمان فعالیت کنند و این فعالیت منجر به دموکراسی و ایجاد مردم‌سالاری دینی در کشور شود.

اهم اظهارات سبحانی در نشست خبری پس از ثبت‎نام در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم به نقل از تسنیم از این قرار است:

  • بنده مستقل در عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری حضور پیدا کرده‌‌ام.ائتلاف یا نبودن در انتخابات ریاست‌جمهوری بعد از برنامه معنا دارد که برنامه‌ای وجود داشته باشد و بر این اساس امکان تطبیق دادن برنامه‌ها به یکدیگر باشد اما تا آنجایی که بنده می‌دانم کمترین برنامه‌ای براساس آنچه تدوین کرده‌ام ارائه شده است.
  • تجدیدنظر در قانون یارانه‌ها برای اصلاح خطرات فعلی از مهمترین برنامه‌های من است و شیوه فعلی پرداخت یارانه را قبول ندارم.
  • افزایش قیمت ارز معلول هدفمندی یارانه‌ها به صورت عمده و شرایط تحریم بود که سوءمدیریت‌ها نیز به این وضعیت دامن زده است؛ از این رو باید نسبت به اصلاح قیمت ارز اقدام کرد تا تولید از هزینه‌ کمتری برخوردار شود.
  • (انتخابات تیم کاری) قاعدتا به افرادی فکر کرده‌ام اما مجموعه بهینه‌ طراحی شده‌ای وجود ندارد.
  • دلیلی ندارد با کشورهای دنیا به جز رژیم اشغالگر قدس روابطی به نفع منافع ملی نداشته باشیم. کشورهای اسلامی و آسیایی باید سهم بیشتری از آمریکای لاتین و سیاست‌خارجی ما داشته باشند.
  • 37.5 میلیون تومان هزینه انتخاباتی از سوی خودم برای انتخابات ریاست‌جمهوری کنار گذاشته‌ام. تعدادی از روشنفکران، رسانه‌ها و نخبگان پیام بنده را ترویج می‌کنند و بیش از این قائل به حاکمیت پول و ثروت برای تعیین سرنوشت سیاسی کشور نیستم.
کد خبر 213265

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز