چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۶:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاهی از هنرهای دستی ایران در حاشیه‌ برگزاری دومین کنگره‌ بین‌المللی هنرهای اسلامی و صنایع دستی برپا شده است.

صنایع دستی

به گزارش ایسنا، ویدا توحدی - مدیرکل دفتر توسعه و ترویج معاونت هنرهای تجسمی و صنایع دستی - با بیان این مطلب گفت: این کنگره با هماهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از 15 اردیبهشت‌ماه در تهران برپا شده است تا 19 این ماه ادامه دارد که مهمانانی از 30 کشور اسلامی در آن حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: در حاشیه‌ برپایی این همایش، نمایشگاهی از هنرهای سنتی و اسلامی ایرانی‌ها با حضور حدود 10 هنرمند برگزار و تولیدات رشته‌هایی مانند قلم‌زنی، پاپیه ماشه، میناکاری، شیشه‌گری، خاتم، سفال، سرامیک و سوخت روی چرم به نمایش گذاشته شدند.

به گفته‌ او، مهمانان خارجی کنگره از این نمایشگاه استقبال خوبی کردند به‌نحوی که سفارش‌هایی را به هنرمندان ایرانی برای تولید محصول دادند.

وی همچنین اظهار کرد: 30 مقاله از کشورهای خارجی درباره‌ توسعه‌ صنایع‌ دستی و هنرهای اسلامی در این کنگره ارائه خواهد شد.

توحدی در ادامه به برپایی نمایشگاهی از تولیدات 100 هنرمند جوان استان آذربایجان شرقی اشاره و بیان کرد: این نمایشگاه که همزمان برگزار شد 50 غرفه دارد و هنرمندان جوان و دریافت‌کنندگان مهر اصالت یونسکو، آثارشان را در آنجا به‌نمایش می‌گذارند.

بخش دوم این کنگره قرار است در تبریز با همکاری دانشگاه هنرهای اسلامی این شهر برگزار شود.

وی افزود: مرکز تحقیقات تاریخ، هنر و فرهنگ سازمان کنفرانس اسلامی (ارسیکا) بخش هماهنگ‌کننده‌ این کنگره بود که رییس بخش توسعه برنامه‌های هنرهای دستی این مرکز، مهمان ویژه‌ این کنگره به‌شمار می‌آید.

 

کد خبر 213194
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز