همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به همزمانی انتخابات شوراها و ریاست جمهوری گفت: باید شرایط به گونه‌ای باشد که مردم باید با حساسیت‌هایی که در حوزه مدیریت شهری وجود دارد نماینده‌های خود را انتخاب کنند ولی در شرایط فعلی سایه سنگین مباحث سیاسی انتخابات ریاست جمهوری کارکرد محلی انتخابات شوراها را تهدید می‌کند.

مهر نوشت: رسول خادم با انتقاد از برگزاری همزمان انتخابات ریاست جمهوری و شوراها گفت: من با این موضوع مخالف هستم زیرا فضای سیاسی ریاست جمهوری کارکرد محلی شورای شهر را تحت‌الشعاع خود قرار می دهد.

افزایش تعداد اعضا

وی با اشاره به افزایش تعداد اعضای شورای شهر تهران به 31 نفر گفت: به عقیده بنده شورای شهر تهران این ظرفیت را دارد که تعداد اعضای آن افزایش یابد البته امیدواریم افزایش تعداد اعضا باعث نشود که شوراها کارکرد سیاسی‌شان بیشتر از کارکرد اجتماعی و خدماتی‌شان شود.

خادم با بیان این که نهاد شوراها برای انجام مأموریت‌های قانونی خود در حوزه‌های مدیریت شهری، به حمایت‌های بالادستی‌ها نیاز دارد گفت: در غیر این صورت با فضای مصلحت‌گرایی که در عرصه مدیریت اجرایی کشور در تمامی سطوح مشهود است، شورا چیزی جز حضور نمادین یک نهاد در عرصه مدیریت شهرها برای مردم نخواهد بود. البته لازم است بگویم نظر قدرتمندی در حاکمیت وجود دارد که چیزی هم جز همین حضور نمادین از شوراها نمی‌خواهد و حتی اگر این حضور نمادین برای عرضه در فضاهای سیاسی ضروری نبود، عمر شوراها به این سه دوره هم قد نمی‌داد.

شورای سوم بی پناه بود

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: شوراها شاید به دلیل فراز و نشیب‌ها و اتفاقات شوراهای دوره اول،‌ در دور دوم بیش از دوره سوم مورد حمایت حاکمیت بودند، به نظر من دوره‌ سوم شوراها، دوره‌ بی‌پناهی‌ شوراها بود. زمانی پشتوانه‌‌ مردمی شوراها کارکرد خواهد داشت که شوراها از حمایت‌های حاکمیتی نیز برخوردار باشند.

وی تصریح کرد: کمی تلخ است اگر بگوییم با همدلی و همفکری که میان حوزه‌های اجرایی در کشور وجود دارد، به غیر از زمان‌هایی که مدیران سازمان‌های اجرایی اغراض سیاسی خاص را نسبت به یکدیگر دنبال می‌کنند هیچ مرجعی برای ارائه گزارشات نظارتی شوراها وجود ندارد.

کد خبر 213182
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز