چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۴:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل بورس کالای ایران با اشاره به درخواست بورس کالا از بانک مرکزی برای عرضه نقدی سکه در بورس گفت: بانک مرکزی در حال مطالعه و بررسی این موضوع است که در صورت موافقت اجرایی خواهد شد.

مهر نوشت: حسین پناهیان درباره عرضه نقدی سکه در بورس کالا گفت: در مورد سکه یا هر کالای دیگری، چنانچه شرایط پذیرش داشته باشد، بورس کالا آمادگی و امکان عرضه نقدی آن را دارد.

مدیرعامل بورس کالای ایران از ارائه پیشنهادات بورس کالا در این زمینه به بانک مرکزی خبرداد و تصریح کرد: عرضه کننده سکه باید این تمایل را داشته باشد که سمت عرضه را تقویت کند.

وی خاطرنشان کرد: از بانک مرکزی درخواست کرده ایم که چنانچه در ارتباط با عرضه نقدی سکه به ما کمک کنند، از آمادگی کامل برای انجام معاملات آن برخوداریم و منتظر پاسخ بانک مرکزی دراین زمینه هستیم.

پناهیان در پاسخ به این سئوال که آیا عرضه نقدی سکه در بورس کالا می تواند به شفاف سازی و تعدیل نرخ ها کمک کند، گفت: مهمترین فاکتور بورس شفاف سازی، قانون مندی و قابل پیگیری بودن است و به راحتی می توانید اتفاقات رخ داده در بازار را پیگیری کنید.

وی تصریح کرد: به عبارت دیگر، می توان نوسانات بازار و دستکاری‌های بازار را رصد، پیگیری و ردیابی کرد، این بازار شفاف است و می تواند کمک زیادی در این زمینه بکند.

مدیرعامل بورس کالای ایران با اشاره به اینکه بانک مرکزی یکبار پیش از این با عرضه نقدی سکه در بورس کالا موافقت نکرده بود، افزود: در حال حاضر بانک مرکزی در حال مطالعه و بررسی عرضه نقدی سکه در بورس است و منتظریم که اگر به نتیجه و دستاورد مثبتی رسیدند، اقدام کنیم.

کد خبر 213143
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز