همشهری آنلاین: رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه برخی لوایح قضایی در دولت معطل مانده است گفت برخی دیگر از این لوایح نیز در مجلس دچار تغییرات عمده شده است.

صادق لاریجانی

به گزارش ایسنا، آیت‌الله آملی‌لاریجانی در دیدار نمایندگان کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تعامل دستگاه قضایی و مجلس را مناسب توصیف کرد و گفت: امیدواریم با همکاری نمایندگان محترم مجلس مشکلات مربوط به نیروی انسانی و امکانات قوه قضاییه حل و فصل شود.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین بحث‌های قوه قضاییه، بحث بودجه است و هر اصلاحی که در درون قوه قضاییه صورت بگیرد، طبیعتا در چارچوب بودجه‌های مصوب ممکن است.

آملی‌لاریجانی با تقدیر از همکاری مجلس شورای اسلامی با قوه قضاییه، گفت: با عنایت و توجه مجلس شورای اسلامی برخی از مشکلات قوه قضاییه حل شده است و امیدواریم که این تلاش‌ها و همکاری‌ها ادامه داشته تا مشکلات دستگاه قضایی کاهش یابد.

رئیس قوه قضاییه، کمبود نیروی انسانی را مهم‌ترین مشکل دستگاه قضایی دانست و گفت: گرچه در قوه قضاییه پیشرفت‌های خوبی صورت گرفته اما کمبود نیروی انسانی از اساسی‌ترین مشکلات قوه قضاییه است.

آملی‌لاریجانی تاکید کرد: تمام تلاش‌هایی که در مجلس و قوه قضاییه و مجریه صورت‌می‌گیرد قطعا به منظور خدمت‌رسانی به مردم است و دستگاه قضایی نیز نمی‌خواهد در خدمت‌رسانی به مردم به دلیل نبود امکانات مناسب دچار مشکل شود.

رئیس قوه قضاییه به ایجاد معاونت فناوری و اطلاعات قوه قضاییه به منظور توسعه استفاده از فناوری‌های نوین در دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: توسعه فناوری‌های نوین در قوه قضاییه برای کاهش مراجعه حضوری مردم به محاکم و ثبت و پذیرش شکایت از طریق امکانات نوین فناوری گام مهمی است که در دستور کار قوه قضاییه قرار گرفته و البته گسترش آن باید با حمایت‌های بودجه‌ای صورت گیرد.

آملی‌لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار توجه بیشتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی به لوایح قضایی شد و افزود: متاسفانه برخی از لوایح قوه قضاییه در دولت معطل مانده و برخی از لوایحی که به مجلس ارسال شده، دچار تغییرات عمده شده است که این رویه غیرقانونی است.

وی تاکید کرد: به عنوان نمونه لایحه پلیس قضایی به مدت دو سال است که در دولت معطل مانده در حالی که قوه قضاییه نیاز مبرمی به نیروی ضابط آموزش‌دیده، متخصص و در دسترس دارد.

آملی‌لاریجانی به لایحه جامع وکالت نیز اشاره کرد و گفت: این لایحه نیز متاسفانه به سرنوشت لوایح دیگر تبدیل شده است.

در این دیدار نمایندگان عضو کمیسیون عمران مجلس نیز نقطه‌نظرات خود را درباره نحوه تعامل مجلس و قوه قضاییه مطرح کردند.

کد خبر 213067
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز