بازنشستگان با بیمه دی مشکلات زیادی دارند، ‌آنها از تأخیر در پرداخت خسارت بیمه دی گلایه دارند‌.

براساس قراردادی که کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی مهرماه گذشته با بیمه دی بسته است، دریافت خدمات بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان و خانواده تحت‌تکفلشان بر عهده‌ بیمه دی قرار گرفته است. مرتضی علی‌حسینی، مدیرعامل بیمه دی درباره مشکلاتی که وجود داشته به روزنامه همشهری توضیح داده است. گفت‌وگوی ما را با او بخوانید:

  • مشکل بازنشسته‌ها با بیمه دی به کجا مربوط می‌شود و چرا بازنشسته‌ها در بخش بیمه‌های تکمیلی‌ با مشکل روبه‌رو می‌شوند؟

بازنشستگان در این زمینه مشکل لاینحلی ندارند، ‌بعضی مشکلات را با مدیریت می‌شود حل کرد. همه باید قبول کنیم میزان سرانه در قراردادی که برای بازنشستگان درنظر گرفته شده، ‌کارشناسی شده نبوده، ‌هر چند این ماجرا نافی تعهدات ما نیست و به هر حال بیمه دی موظف است تا به تعهداتش عمل کند. ولی باید واقعیت‌های کشور را هم درنظر گرفت. همین امسال تعرفه‌های بخش دولتی 18درصد و بخش خصوصی 29درصد افزایش پیدا کرده، ‌این افزایش در بخش هتلینگ بیمارستانی(اقامت) 40درصد است ولی سرانه بیمه‌ها تغییر نکرده است، آیا ما واقعا با این افزایش تعرفه و ثابت‌ماندن حق بیمه می‌توانیم به تعهداتمان عمل کنیم؟

اساس فعالیت‌ شرکت‌های بیمه این است که یک درآمدی به‌عنوان ورودی و یک هزینه‌ای به‌عنوان خروجی دارند ما الان خدمات خوبی به بازنشستگان ارائه می‌دهیم، علت عمده‌ نارضایتی بازنشستگان این است که برخی مراکز خصوصی بیماران ما را پذیرش نمی‌کنند. ما با همه‌ این مراکز مذاکره و سعی کرده‌ایم این مشکلات را حل کنیم. گلایه دیگر بازنشستگان این است که برای دریافت خسارت‌های بخش سرپایی مقداری مشکل دارند که با راه‌انداختن پرداخت الکترونیکی این مشکل هم حل می‌شود.

  • بازنشستگان تأمین اجتماعی که به همراه خانواده‌هایشان تحت پوشش بیمه دی هستند، چند نفرند؟‌

تفاهمنامه‌ای که بیمه دی با کانون بازنشستگان امضا‌‌کرده کمترین تعداد بازنشستگان را دو میلیون و 500هزار نفر تعیین کرده است، یعنی اینکه بیمه دی به شرطی، حاضر به ارائه خدمات بوده‌است که این جمعیت حق بیمه پرداخت کنند اما در حال حاضر تعداد بیمه‌شدگانی که از سوی کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تحت پوشش بیمه دی قرار گرفته‌اند کمتر از این تعداد است.

  • مبلغ سرانه را کانون بازنشستگان ‌ چه زمانی پرداخت می‌کند؟

ما از مسئولان کانون می‌خواهیم که برای بالا بردن رضایت‌مندی و ایفای تعهدات به‌موقع، ‌سعی کنند که این پول را هر چه سریع‌تر به‌حساب بیمه دی واریز کنند. از 15تا 25هر‌ماه حقوق بازنشستگان به حساب‌هایشان واریز می‌شود، پس ما خواهش می‌کنیم عزیزانمان در کانون بلافاصله بعد از دریافت این پول از تأمین اجتماعی، ‌آن را به‌حساب بیمه دی واریز کنند. البته ما در شهرستان‌ها در این زمینه مشکلی نداریم و خوشبختانه کانون‌های استان‌های سراسر کشور حق بیمه را به سرعت به‌حساب بیمه دی واریز می‌کنند، به همین دلیل هم در استان‌ها مشکلات ما بسیار کمتر است و معمولا بازنشستگان خسارت‌هایشان را سریع‌تر دریافت می‌کنند.

  • در حالت ایده‌آل فکر می‌کنید که پرداخت خسارت به بازنشستگان چند روز بعد از تحویل مدارک باید انجام شود؟

ایده‌آل ما این است که حداکثر بعد از یک‌ماه خسارت‌ها را به‌حساب بازنشستگان واریز کنیم. ولی در حال حاضر اسنادی از سال گذشته باقی مانده است که سرعت عمل ما را کاهش می‌دهد.

کد خبر 212836
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز