دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: نمایندگان مجلس روز گذشته ( یکشنبه 15 اردیبهشت) به دلیل گرانی کاغذ، تذکری به وزیر صنعت دادند و فردا تذکر خود را خطاب به رئیس جمهور اعلام خواهند کرد.

مقتدایی نماینده مجلس

 

به گزارش مهر، عباس مقتدایی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس که همراه با سایر اعضای این کمیسیون از بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دیدن می‌کرد، اظهار داشت:‌ کمیسیون آموزش مجلس در راستای بررسی روند چاپ و نشر در کشور و همچنین شیوه توزیع و اجتماع دیدگاه‌های مسئولان و متولیان عرصه چاپ و نشر کشور کمیته‌ایی را برای بازدید از نمایشگاه بین‌المللی انتخاب کرده‌ است.

وی خاطرنشان کرد:‌ این کمیته علاوه بر مذاکره با مسئولان برگزارکننده و بررسی روند عرضه کتاب و میزان استقبال از کتب مربوطه و همچنین مباحث کیفی پیرامون برگزاری تلاش می‌کند تا ضمن مذاکره با همه مراجعه‌کنندگان و بازدیدکنندگان آنها و هم متولیان نسبت به تعیین نقاط ضعف و نقاط قوت موضوع گزارش‌هایی را برای کمیسیون آموزش آماده کند.

مقتدایی افزود: از نکات مهمی که در نمایشگاه امسال است عمدتاً ناشران داخلی موفق شدند در این نمایشگاه حضور داشته باشند و سهم‌گیری‌های وزارت ارشاد در این دوره کاملاً مشهود است.

وی افزود: نکته اصلی که به نظر می‌رسد و هم توسط مجلس و هم توسط دولت و به ویژه‌ وزارتخانه‌های ارشاد و صنعت باید دنبال شود موضوع رسیدگی به وضعیت کاغذ است.

مقتدایی بیان کرد:‌ ساماندهی بازار کاغذ باید مورد توجه قرار گیرد که تقاضای ما از وزارتخانه‌های مربوطه رسیدگی فوری، سریع و به سامان کردن امور است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات شورای اسلامی مجلس گفت: روز گذشته تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزیر صنعت و وزیر ارشاد در خصوص سامان دادن وضعیت کاغذ تذکری را در صحن علنی مجلس ارائه کردند که فردا تذکر مشابهی به رئیس جمهور داده می‌شود و امیدواریم متولیان امر به سرعت در این خصوص اقدام کنند.

کد خبر 212808
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز