همشهری آنلاین: یک متخصص بیماری‌های کودکان گفت: عمده مسمومیت‌های فصل بهار به علت خوب شسته نشدن میوه‌هاست.

شستشوی مناسب میوه‌ها موثر در جلوگیری از ابتلا به مسمومیت‌ها

به گزارش ایسنا، دکتر میترا همتی یکی از بیماری‌های فصل بهار را مسمومیت دانست و گفت: عمده مسمومیت‌های فصل بهار به دلیل عدم شست وشو یا خوب شسته نشدن میوه‌هایی مانند چغاله بادام و گوجه سبز و غیره است که منجر به آلودگی میکروبی با علایمی چون دل پیچه شدید، اسهال خونی و اسهال عفونی می‌شود که نیاز به درمان آنتی‌بیوتیک دارد.

وی رعایت بهداشت مانند شستشوی مناسب دست‌ها و میوه‌جات را برای جلوگیری از ابتلا به این مسمومیت‌ها مهم دانست و از مسئولان مهد‌کودک‌ها نیز خواست تا از ورود بیماران مبتلا جلوگیری نموده و در صورت اجبار آنها را در اتاق‌های جداگانه نگهداری نمایند تا سرایت بیماری محدودتر شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، اسهال و استفراغ را نیز شایع‌ترین بیماری فصل بهار در میان کودکان عنوان کرد و گفت: این بیماری ویروسی بوده و اغلب با اسهال و استفراغ شدید، دل پیچه و دل درد همراه است که در کودکان بزرگتر سردرد شدید هم به آن افزوده می شود.

وی از والدین خواست تا با دیدن این علایم به پزشک مراجعه نموده و درمان لازم را دریافت نمایند و افزود: تامین آب و مایعات بدن کودک جهت تسریع در بهبودی او موثر است.

کد خبر 212751
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز