همشهری‌آنلاین: وکیل خانواده یکی از قربانیان کهریزک گفت: نماینده دادستان با اشاره به 30 دلیل مطالب ارائه شده از سوی متهمان در دادگاه را رد کرد.

مهر نوشت: محمدصالح نیک بخت در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز شهود به دادگاه احضار شدند که آقای سالارکیا معاون وقت نظارت بر زندان‌های دادستانی در جلسه امروز به عنوان شاهد صحبت کردند. وی از سوی رئیس دادگاه احضار شده بود.

وی ادامه داد: آقای مرتضوی هنوز فکر می‌کند که دادستان است و به راحتی حرف‌های دیگران را در دادگاه قطع می‌کند. متاسفانه برخی نیز لایحه دفاعیه خود را قبل از ارائه در دادگاه به خوبی نمی‌خوانند.

این وکیل دادگستری در خصوص ادعاهای حیدری فر درباره صدور ادعانامه علیه متهمان گفت: کیفرخواست جدیدی صادر نشده است و نماینده دادستان 30 مورد از دلایل ارائه شده از سوی مرتضوی، حیدری فر و وکیل حداد را رد کرده است.

نیکبخت خاطرنشان کرد: از روند دادگاه راضی هستیم و خانواده‌های قربانیان زمانی که مسببان این موضوع برخورد شود به خواسته خود می‌رسند.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص عدم رضایت مرتضوی از روند دادگاه گفت: به خاطر اینکه روند دادگاه طبق مزاج وی نمی‌باشد از روند دادگاه راضی نیست.

پدر یکی از قربانیان کهریزک: حیدری فر عکسی به دادگاه نداده است

کامرانی در جمع خبرنگاران گفت: حیدری در خصوص موضوع عکس قربانیان در اغتشاشات بیراه می‌گوید و تاکنون عکسی به دادگاه ارائه نکرده است. متهمان پرونده خود را بیگناه می‌دانند و ما منتظریم تا دفاعیاتشان کامل شود.

وی افزود: جلسات دادگاه همچنان ادامه خواهد داشت و طولانی شدن آن نه تنها اطاله دادرسی نیست بلکه برخی مسائل را شفاف‌تر می‌کند.

پدر یکی از قربانیان کهریزک ادامه داد: خواسته ما از دادگاه احقاق حق است و از روند رسیدگی راضی هستیم.

وکیل روح الامینی: احتمال جلب شهود دادگاه کهریزک در صورت عدم حضور

وکیل روح الامینی گفت: دادگاه می‌تواند در صورت عدم حضور شهود دستور جلب آنها را صادر کند.

میر مجید طاهری بعد از ششمین جلسه دادگاه کهریزک در جمع خبرنگاران گفت: پرونده روندی دارد که در حال سپری شدن است با توجه به عقبه این پرونده که در دادگاه نظامی مطرح و چند هزار صفحه بود ما از جزئیات بیشتری در این رابطه مطلع هستیم اما متهمان در این زمینه اطلاعاتشان کمتر است.

وی افزود: روند دادگاه، روند خوبیست و دچار اطاله دادرسی نشده است برخی شهود باید در دادگاه حاضر شده و توضیحاتی را ارائه دهند که این افراد می‌توانند از بازداشتی ها و یا متهمان دیگر پرونده باشند.

وکیل روح الامینی ادامه داد: مرتضوی فرصت بیشتری برای مطالعه پرونده خواست تا دفاعیات خود را در این رابطه ارائه دهد که قاضی نیز فرصت لازم را در اختیار وی قرار داده است.

وی درباره احتمال حضور آقایان دری، اژه‌ای و پورمحمدی به عنوان شاهد در جلسه دادگاه گفت: در این خصوص دادگاه تصمیم می‌گیرد و اگر نیاز باشد این افراد را به دادگاه احضار خواهد کرد.

وی افزود: اگر پس از احساس در جلسه دادگاه حاضر نشوند قاضی می‌تواند نسبت به جلب آنها اقدام کنند.

طاهری خاطرنشان کرد: مرتضوی تا کنون زیاد صحبت کرده و دفاعیاتش در دادگاه نیز طولانی بود. دادگاه ما را از انتشار مطالب داخل جلسه محاکمه منع کرده و نمی‌توانیم به جزئیات اشاره کنیم.

کد خبر 212646
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز