همشهری آنلاین: رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با اعلام نگرانی از بابت کاهش آمار ازدواج و افزایش آمار طلاق گفت: در هیچ دوره‌ای آمار ازدواج تا این حد کاهش پیدا نکرده بود به همین دلیل مسئولان باید با همکاری کارشناسان و متخصصین امر چاره‌ای بیاندیشند.

مهر نوشت: سید حسن موسوی چلک با اشاره به آمار کاهش ازدواج‌های ثبت شده افزود: براساس آمارهای سازمان ثبت اسناد کشور در سال 91 ، 791 هزار و 656 ازدواج به ثبت رسیده درحالی که آمارهای سال 90 ، ثبت 874 هزار و 782 واقعه ازدواج را نشان می دهد.

وی گفت: این آمارها حاکی از کاهش 9.5 درصدی ازدواج‌ها و افزایش بیش از 6 درصدی طلاق‌های به ثبت رسیده در سال گذشته بوده و براساس آمارهای موجود در هیچ دوره‌ای آمار ازدواج تا این حد کاهش نداشته است.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران تاکید کرد: در سال 90 در ازای هر 6.5 ازدواج یک طلاق به ثبت رسیده اما در سال 91 در ازای هر 5.2 ازدواج یک طلاق به ثبت رسیده بود بنابراین این موضوع خیلی نگران کننده است و نشان می‌دهد که ثبات خانوادگی دچار مشکل جدی شده است.

موسوی با اشاره به اینکه وقوع طلاق در میان خانواده‌ها از 5 به 3 سال کاهش پیدا کرده است گفت: آمارها نشان می‌‍دهد که نوک پیکان آسیب‌های اجتماعی به سمت خانواده‌هاست و جامعه سالم در گرو خانواده سالم و با اخلاق و با ثبات است به همین دلیل باید هرچه سریعتر در این خصوص برنامه ریزی کرد.

وی به عدم ارائه آمارهای آسیب‌های اجتماعی در کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه هیچ زمانی آمارهای دقیقی از آسیب‌های اجتماعی مختلف از سوی نهادهای ذیربط ارائه نمی‌شود و همین باعث عدم برنامه درست درجهت کاهش این آسیب‌ها شده است.

وی اظهار امیدواری کرد که از این پس با آمارها دشمنی نشود و آمارهای آسیب‌های اجتماعی از منظر اجتماعی و فرهنگی سنجیده شود.

به گفته موسوی، فقط با حرف زدن و بدون برنامه مدون و منابع مالی نمی‌توان آسیب‌های اجتماعی را مدیریت کرد به همین دلیل باید جلسات مختلفی را با حضور کارشناسان و متخصصین تشکیل داد و در آن تدابیری جهت کاهش آسیب‌ها اتخاذ شود.

کد خبر 212521
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز