همشهری آنلاین: دکتر قالیباف با بیان اینکه «تا در کشور پیشرفت اتفاق نیفتد، عدالتی هم نیست.» گفت: امروز آنچه از همه گران‌تر و غیرقابل دسترس است، بحث کار و پیشرفت است و آن چه ارزانتر و در دسترس‌تر است آبروی افراد را بردن است. ما باید تلاش کنیم تا این بحث‌ها را خاتمه دهیم و با وحدت و همدلی از این ظرفیت عظیم در حوزه منابع مادی و معنوی کشورمان استفاده کنیم.

به گزارش تهران سما، دکتر محمدباقر قالیباف در مراسم تجلیل از کارگران نمونه شهرداری تهران با بیان این مطلب گفت: خدا را شاکرم که در جمع با صفا و با اخلاص کارگران هستم که روحیه و نشاط توأم با محبت و قناعت آنان من را به یاد دوران دفاع مقدس و فرهنگ بسیجیان آن دوران می‌اندازد و این روز را به یکایک کارگران تبریک می‌گویم.

وی افزود: روز کارگر، روز قناعت و زحمت و فعالیت است که این روز با ولادت حضرت فاطمه (س) و حضرت امام خمینی (ره) که به عنوان مردی الهی که جز برای خدا کلامی نگفت و گامی برنداشت مصادف شده است که همه این ایام را به شما کارگران که با ثمره عمر خود و با زحمت فراوان شهر و کشور را می‌سازید تا دیگر مردم در شهر و کشور زندگی کنند تبریک گفته و دست یکایک شما را می‌بوسم.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: همان طور که دو سال پیش گفتم بی انصافی است اگر به کار و فعالیت، نگاهی فقط به عنوان شغل و کسب درآمد و اقتصاد داشته باشیم چراکه کار جوهره انسان و جزء لاینفک زندگی است و تنها برای ارتزاق و اداره زندگی نیست.

وی افزود: چندی پیش در جمع کشاورزان گفتم که شما تولیدات خود را ارائه می‌دهید اما در واقع وعده الهی را که گفته هیچ کدام از بندگانم را بی رزق نمی‌گذارم محقق می‌کنید و این همان اساس کار است و اگر در اسلام کارگران را با ارزش‌ترین انسان‌ها می‌دانیم به معنای آن است که آنان به زندگی معنا می‌دهند و چون شمع آب می‌شوند تا دیگران گرما ببینند و هرگز ما به ازای چنین ایثاری پول نیست.

قالیباف خطاب به کارگران گفت: شما کارگران، جان و عمر خود را می‌دهید که اگر آن را جز خدا به هر کسی و با هر قیمتی بفروشید ارزان فروخته‌اید چراکه شما راست‌مردان تاریخ و مردان مرد هستید که در محیط کار تلاش می‌کنید و جز به یاد و نام خدا و برای خدمت به بندگان خدا به چیز دیگری نمی‌اندیشید و این بزرگترین سرمایه شماست.

شهردار تهران افزود: هیچ خلفی صالح‌تر از آثار کاری که انسان در زندگی خود باقی می‌گذارد نیست و شما کارگران هر روز تاریخ را می‌سازید و با این کار هم عزت دنیوی و هم اخروی خود را دارید.

وی اشاره به رو به پایان بودن دوره جاری مدیریت شهری تهران، گفت: اگر امروز در تهران اتفاقی افتاده و هر انسان منصفی قضاوت مثبتی نسبت به تهران دارد و مردم شهر با هر گرایش و سلیقه‌ای نمی‌توانند تغییر و تحولات شهر را منکر شوند، صادقانه می‌گویم که هرگز زحمت و تلاش و مدیریت من حقیر، دلیل آن نیست و این تنها با دست بیش از 100 هزار کارگر گمنام و بی‌نام در شهر انجام شده که با جان خود مایه گذاشتند و در هر عرصه‌ای ایستادند و امروز نیز در عرصه ساختن شهرشان ایستادگی کردند و به واقع می‌گویم که این شهر را شما ساختید و با افتخار بر دست یکایک شما بوسه می‌زنم.

قالیباف افزود: در طول مدت خدمتم در شهرداری هیچ وقت از توجه و تلاش برای حل مشکلات مجموعه شهرداری با تأکید بر قشر کارگر، فارغ از اینکه مستقیم یا غیرمستقیم با شهرداری ارتباط داشتند غافل نشدم و تلاش کردم تا اجازه ندهم این عزیزان در مقابل خواسته‌های به حق خانواده و فرزندان خود شرمنده شوند که اگر آن‌ها شکسته شوند قبل از آن من شکسته شده‌ام.

شهردار تهران افزود: نمی‌گویم مشکلات شما را با این شرایط سخت اقتصادی حل کردیم. ما هر قدر تلاش کردیم در این موقعیت و با این تورم و گرانی نتوانستیم وضعیت اقتصادی‌تان را به 6 یا 7 سال قبل برگردانیم اما تمام بضاعت خود را به کار گرفتیم که هم ثبات کاری داشته باشید و هم شرمنده خانواده خود نشوید.

وی با تأکید بر اینکه بخشی از مشکلات امروز جامعه دست ما نیست، گفت: وقتی در جامعه شغل و فرصت شغلی نیست یعنی مشکلات وجود دارد اما با همه فراز و نشیب‌ها، تحریم‌ها، گرانی و ضعف مدیریت‌ها و رفتارهای غیرمنطقی که با شهرداری طی سال‌های اخیر انجام شد هیچ وقت اجازه ندادیم که پروژه‌ای در شهرداری تعطیل شود یا رو به کاهش رود و تا امروز نیز هر روز کار و فعالیت و پروژه‌ها در شهرداری افزایش یافته و حوزه کار در شهرداری با بالغ بر 100 هزار نفر که فقط به طور مستقیم در شهرداری مشغول هستند ادامه دارد.

قالیباف خاطرنشان کرد: در پروژه‌های عمرانی شاهد بودیم که میلگرد از کیلویی 800 تومان به 2300 تومان رسید که تأثیری منفی داشت اما اجازه ندادیم پروژه‌ها تعطیل شود در حالی که در کلان کشور، تورم قربانیان و صدماتی به جا گذاشت و اولین کسانی که در این میان آسیب دیدند نیز کارگرانی بودند که بیشترین زحمت را برای کشور می‌کشند.

شهردار تهران تصریح کرد: امروز آن چه از همه گران‌تر و غیرقابل دسترس است، بحث کار و پیشرفت است و آن چه ارزانتر و در دسترس‌تر است آبروی افراد را بردن است تا معضلات دیگری در جامعه ایجاد کنیم. ما باید تلاش کنیم تا این بحث‌ها را خاتمه دهیم و با وحدت و همدلی از این ظرفیت عظیم در حوزه منابع مادی و معنوی کشورمان استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه «تا در کشور پیشرفت اتفاق نیفتد، عدالتی هم نیست و تا عدالت نباشد کرامت انسان‌ها حفظ نمی‌شود.» گفت: دو قشر در جامعه هستند که کشور را پیش می‌برند، قشر اول حوزه دانشگاه است که باید این حوزه که امروز به دلایل مختلف در حاشیه قرار گرفته‌اند به متن زندگی مردم برگردد و استقلال خود را حفظ کند و قشر دوم نیز که مکمل این حوزه است، کارگران و زحمت‌کشانی هستند که باید دانش دانشگاه را به عمل تبدیل کنند و با این حرکت است که پیشرفت محقق می‌شود.

قالیباف افزود: امیدواریم با دست شما کارگران و فکر اندیشمندان حماسه سیاسی و اقتصادی شکل گیرد و این ملت در حماسه سیاسی به گونه‌ای عمل کند که حماسه اقتصادی را نیز که مهم‌ترین چالش امروز کشور ماست محقق کند و موجب عزت و سربلندی کشور شود.

کد خبر 212029
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز