همشهری آنلاین: فعال برجسته امریکایی به پرس تی‌وی گفته است رسانه‌های تحت کنترل صهیونیست‌ها در امریکا اصلی‌ترین تعیین‌کنندگان سیاست خارجی این کشور هستند و در یک دهه گذشته واشنگتن را به سوی جنگ افروزی در خاورمیانه سوق داده‌اند.

صهیونیسم

مارک گلن از اعضای «جنبش همبستگی هلال احمر و صلیب سرخ» در گفتگو با پرس تی‌ وی تاکید کرد :«اگر دروغ‌پردازی‌های رسانه‌های امریکایی نبود این کشور حدود یک دهه پیش به عراق حمله و این کشور را ویران نمی‌کرد، این رسانه‌‌های امریکایی طرفدار صهیونیسم و اسرائیل محور بودند که به تمامی این شایعات درباره صدام حسین و برنامه تسلیحاتی فرضی وی دامن زدند و مردم امریکا را با این شایعات احاطه کردند.»

این تحلیلگر از رسانه‌های غربی به علت «ایفای بیشترین نقش غیرقابل تصور» در داستان‌سرایی که با هدف اداره شیوه‌ها در راستای پیگیری سیاست عمومی مورد نظر خودشان صورت می‌گیرد نیز انتقاد کرد.

گلن افزود :«رسانه‌ها در این کشور از خود دولت نیز قدرتمندتر هستند ... مقام‌‎های منتخب ما حتی از دستورهای ما تبعیت نمی‌کنند. همان‌طور که گفتم آن‌ها از فرمان‌های صادر شده از سوی رسانه‌های اسرائیل محور در این کشور اطاعت می‌کنند.»

این فعال امریکایی تصریح کرد اسرائیل درحال اعمال فشار برای ایجاد یک کمپین رسانه‌ای است تا به یک اقدام نظامی آشکار بر ضد سوریه دست بزند و آن را دروازه‌ای برای آغاز اقدامات نظامی بر ضد ایران قرار دهد.

گلن در پایان گفت :«عامل غیرقابل پیش بینی در همه این روند اسرائیل است. ما در این‌جا با یک سگ وحشی و دیوانه مواجهیم، ما با فردی دیوانه در قالب بنیامین نتانیاهو روبرو هستیم و درباره این‌که اسرائیل برای اعمال فشار به امریکا و کشاندن این کشور به اقدامات نظامی به چه شیوه‌هایی متوسل می‌شود نیز هیچ صحبتی مطرح نشده است.»

کد خبر 211854
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز