همشهری آنلاین: عضو مجمع تشخیبص مصلحت نظام گفت: اگر کسانی که آماده حضور در عرصه نامزدی انتخابات هستند به منافع مادی‌شان بیاندیشند نباید توقع تحقق حماسه داشته باشیم.

به گزارش پایگاه رسمی مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمدحسین صفار هرندی در تشریح دیدگاه خود درباره حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، مقدمات لازم برای تحقق حماسه اقتصادی را در سه حوزه آمادگی دولت و دستگاه‌های حکومتی، آمادگی دست اندرکاران مستقیم حوزه اقتصاد، تولید و موارد مشابه و آمادگی عمومی مردم و همراهی ملی برشمرد و گفت: قطعاً در تعامل این سه حوزه می­‌توان حماسه‌ای را در حوزه اقتصاد رقم زد. همچنین تنظیم قوانین، مقررات و آیین­‌نامه­‌ها نیز به نفع یک حرکت بزرگ حماسی در حوزه اقتصاد است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: تصویب و ابلاغ سیاست‌های کلی تولید و سرمایه­‌گذاری به دستگاه­‌ها از سوی مقام معظم رهبری در اواخر سال گذشته، حرکت بزرگی در جهت راهگشایی برای رسیدن به این حماسه از سوی حکومت و دستگاه‌های حکومتی به شمار می­‌آید.

وی تأکید کرد: در بخش دستگاه­‌های تولیدی، تولیدکنندگان و فعالان عرصه‌های اقتصادی نیز باید حرکت مشابهی را شاهد باشیم و در سرمایه­‌گذاری­‌ها مآل‌اندیشانه و آینده‌نگر بیاندیشیم و در جهت منافع درازمدت و صلاح مملکت گام برداریم. با این نگرش از سوی بخش اقتصادی کشور در غیر دستگاه­‌های دولتی هم شاهد تحول خواهیم بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: برای رقم زدن حماسه از سوی مردم حتماً باید ملت ایران به اقتصاد ملی حمیت داشته داشند و در صرفه‌جویی و نوع مصرف، رویکرد به سمت تولید داخلی و عدم وابستگی به محصولات خارجی معطوف باشد.

صفار هرندی با اشاره به حماسه تاریخی و بزرگ دفاع مقدس یادآوری کرد که از الزامات تحقق حماسه سیاسی، ایجاد شعور و برانگیختگی درونی و معرفتی و درک عمومی، حضور جانانه مردم در صحنه، عبور از خودخواهی و منافع شخصی و نگاه به منافع عالی، یکپارچگی و وحدت نظر میان نهادهای اداره‌کننده کشور و توسعه آن بین مردم به شمار می­‌آید.

وی افزود: از مصادیق روشن حماسه سیاسی، حضور در صحنه انتخابات است. اگر کسانی که آماده حضور در عرصه نامزدی انتخابات هستند به منافع مادی‌شان بیاندیشند نباید توقع تحقق حماسه داشته باشیم. مردم هم باید با شناخت و آگاهی دقیق و درست و انتخاب شایسته و اصلح برای آینده کشور خویش تصمیم بگیرند.

هرندی گفت: در مورد حماسه سیاسی که از نظر مقام معظم رهبری، برجسته‌ترین جلوه آن انتخابات است، باید این توجه را داشت که هر اقدامی که با شجاعت و صلابت انجام شود یک عمل حماسی قلمداد می­‌شود و مردم باید در یکی دو ماه آینده و در شرایط پیش رو، معرفت و آگاهی‌شان به حدی باشد که خروجی آن تحقق یک حماسه باشد.

کد خبر 211834
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز