همشهری آنلاین: یک کاندیدای ریاست‌جمهوری در پاسخ به سوالی درخصوص احتمال معرفی یک نامزد اصلاح‌طلب از سوی هاشمی و خاتمی گفت: اگر اجماع صورت گرفت نتیجه هر چه باشد من تمکین می‌کنم. ما اعتقاد داریم رقابتی نیست و کاندیداهای اصلاح‌طلب پیروز می‌شوند.

محمدرضا عارف کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری در حاشیه مراسم پرسش و پاسخ دانشجویی دانشگاه قرآن و حدیث شهرری در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا نظر شورای نگهبان را در احراز و یا عدم احراز صلاحیت خود حجت می‌دانید؟ گفت: قطعا؛ قانون اساسی این جایگاه را به شورای نگهبان داده‌اند و من هم قبول می‌کنم.

وی در خصوص ستاره‌دار کردن دانشجویان افزود: من مخالف ستاره‌دار کردن دانشجویان هستم. باید آستانه تحمل ما نسبت به دانشجویان به حداکثر برسد و دانشجویان باید احساس آرامش کنند و هر حرفی را که می‌خواهند در دانشگاه بزنند. ضمن اینکه باید چماق تنبیه در کمیته انضباطی را از سر دانشجویان برداریم.

اهم اظهارات محمدرضا عارف به نقل از تسنیم از این قرار است:

  • (در پاسخ به این پرسش که اگر حسن روحانی کاندیدا شود آیا به نفع وی کنار می‌روید) من خود را در اردوگاه اصلاح‌طلبان تعریف کردم و امیدوارم که اصلاح‌طلبان به اجماع برسند و اگر اجماع آنها من بودم با افتخار به میدان می‌آیم.
  • (در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا تا به حال نظرسنجی انجام داده‌اید که رتبه شما را مشخص کند؟) نه. من جایگاه خودم را می‌دانم و فکر می‌کنم مردم حرف آخر را می‌‌زنند. ضمن اینکه وظیفه من هم اکنون تبیین دیدگاه‌ها و فراهم کردن حضور و مشارکت حداکثری مردم است.
  • (در این خصوص که اگر آقای خاتمی و هاشمی کاندیدا نشوند و کاندیدای آنها وارد عرصه شود، شما نیز کاندیدا می‌شوید؟) ما تصمیم می‌گیریم که اگر اجماع صورت گرفت، نتیجه هر چه باشد، من تمکین می‌کنم و اگر اصلاح‌طلبان به اجماعی نرسند ما خودمان تصمیم‌گیری می‌کنیم.
  • (آیا آقای جهانگیری گزینه پیشنهادی آقای خاتمی است؟) چرا از من می‌پرسید؟ من همیشه سعی کردم که در جلسات اطلاعات شخصی را با اطلاعات حقوقی جدا کنم. بنابراین به این سوال با اینکه جواب آن را می‌دانم، جواب نمی‌دهم و شما از خود آقای خاتمی و جهانگیری بپرسید.
  • (در خصوص انتخابات سال 88) انتخابات 88 بسیار بد مدیریت شد، لذا باید در محافل علمی سهم گروه‌ها و اشخاص مشخص شود.
  • قاضی نیستم که بگویم چه کسی در انتخابات 88 مقصر بود، ولی باید در فضای کارشناسی، حوادث سال 88 با نگاه مثبت تحلیل شود.
  • ما اعتقاد داریم که رقابتی نیست و کاندیداهای اصلاح‌طلب پیروز می‌شوند. لذا اگر بنا به حرف باشد می‌توان هر حرفی را زد. بنابراین صحنه رقابت انتخابات امسال خوب است و رقابت جدی بین اصلاح‌طلبان و اصولگرایان خواهد بود، ولی امیدوارم بعد از رقابت وارد فاز رفاقت و صمیمیت شویم.
کد خبر 211832
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز