گروه اقتصادی: کمیسیون ویژه اصل 44 مجلس بار دیگر به دولت برای ارائه لایحه اجرایی کردن سیاست‌های اصل 44 ضرب‌الاجل داد.

دکتر الیاس نادران رئیس کمیسیون ویژه اصل 44 مجلس سه‌شنبه چهارم اردیبهشت از ضرب‌الاجل 10 روزه نمایندگان مجلس به دولت برای ارائه لایحه اصل 44 خبر داده بود.

دیروز نیز دو تن از اعضای هیأت رئیسه کمیسیون ویژه اصل 44 مجلس با توجه به اتمام این مدت 10 روزه اعلام کردند در صورتی که دولت تا فردا یکشنبه لایحه اجرایی کردن اصل 44 را به مجلس ارائه نکند، طرح کمیسیون ویژه اصل 44 مجلس که با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس تدوین شده در دستور کار صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت.

دکتر عادل آذر نایب رئیس دوم کمیسیون ویژه اصل 44 مجلس در این زمینه به فارس گفت: طرح نمایندگان مجلس، هفته گذشته در صحن علنی نهایی و امضاء شد و همچنین قرار شد به عنوان طرحی یک یا دو فوریتی به صحن علنی مجلس ارائه شود.

آذر در عین حال افزود: نمایندگان دولت از طریق هیأت رئیسه مجلس خواستار تامل در ارائه این طرح بودند تا در اولین فرصت لایحه را تقدیم کنند.

بر این اساس کمیسیون ویژه و هیأت رئیسه مجلس تا پایان تعطیلات هفتگی اخیر مجلس که امروز به پایان می‌رسد، برای تقدیم لایحه به دولت فرصت دادند و اعلام کردند در صورت عدم ارائه لایحه، طرح قانونی مجلس را مطرح می‌کنند.

وی پیش‌بینی کرد طرح مجلس به احتمال قوی با قید یک فوریت تصویب و به عنوان طرح اصل هشتاد و پنجی بررسی و نهایی شدن آن به کمیسیون ویژه سپرده ‌شود.

در شرایطی که سفر استانی هیأت دولت به استان کرمان امروز پایان می‌یابد، به نظر می‌رسد دولت قادر به ارائه لایحه اصل 44 نخواهد بود.

با این وجود از آنجا که دولت ماه‌هاست بر روی لایحه اجرایی کردن اصل 44 کار می‌کند و همچنین با توجه به اینکه ضرب‌الاجل‌های قبلی کمیسیون ویژه مجلس با بی‌توجهی دولت روبرو شده، به نظر نمی‌رسد که در جلسه روز یکشنبه مجلس، طرح اصل 44 از سوی کمیسیون ویژه مطرح شود و احتمالاً سه‌شنبه این طرح در مجلس مطرح گردد.

کد خبر 21179

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز