سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۴:۲۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نسخه کاربردی برنامه مایکروسافت آفیس وُرد توانست سرنخ‌هایی را در اختیار پلیس انگلیس قرار دهد که مانع از بمب‌گذاری در این کشور شد.

وورد

به گزارش تسنیم، مایکروسافت توانست با محصول اداری و شاخص خود در پردازشگر واژه‌ها جلوی حملات تروریستی طرح‌ریزی شده‌ای را بگیرد و در واقع برنامه کاربردی Word به پلیس انگلیس برای جلوگیری از این حملات کمک قابل توجهی کرد.

بنا بر آمار اعلام شده از سوی بلفاست تلگراف، ریچارد دارت و همدستش برای طرح‌ریزی یک نقشه تروریستی از ابزار رایانه‌ای برای این کار استفاده کرده‌اند تا شاید ردگیری آنان مشکل‌تر شود اما غافل از اینکه همین برنامه کاربردی نیز توانست رد آنان ر ا ثبت کند.

به نظر می‌رسد که هر دو تروریست‌ از یک سیستم رایانه‌ای برای طرح‌ریزی خود استفاده کرده‌اند و بعد از نگارش برنامه و اهداف خود، متون را پاک کرده‌اند اما غافل از اینکه این برنامه قابلیت ذخیره خودکار را دارد و می‌تواند با عملیات فنی بازگردانده شود.

پلیس انگلیس با استفاده از همین قابلیت و کشف سرنخ‌های جدید متوجه شد که دارت و همدستش (عمران محمود) برای پیاده‌سازی نقشه خود راهی پاکستان شده‌اند تا بتوانند چگونگی آماده سازی یک بمب را نیز آموزش ببینند.

زمانیکه پلیس این دو نفر را در سال 2010 دستگیر کرد توانست آثار یک حمله تروریستی را با توجه به مواد منفجره آنان کشف کند که البته بعد از آن، هرکدام از آنان به چندین سال حبس محکوم شدند.

کد خبر 211726
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز