جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۳:۳۷
۰ نفر

محمود احمدی‌نژاد بیست و هشتمین سفر استانی خود را با سفر به یکی از بزرگترین استان‌های کشور انجام داد.

او در این سفر هم با مردم شهرستانهای مختلف استان و همچنین تشکلها و گروههای مختلف در این استان دیدار و گفت وگو کرد.

از جمله مخاطبان همیشگی رئیس جمهوری در سفرهای استانی، نخبگان، روحانیون و همچنین خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران هستند.

احمدی نژاد روز جمعه هم طی روال سفرهای گذشته در جمع ایثارگران و جانبازان استان کرمان خطاب به دشمنان پیشرفت ملت ایران در بیانی هشدارگونه گفت: آن‌ها نمی‌خواهند ملت ایران از علم و فناوری و کشاورزی بهره بگیرد، ملت ایران آرام و اهل گفت‌وگوست و مانند اقیانوس، آرام است اما وای به روزی که این اقیانوس توفانی شود؛ آن زمان ریشه شما را خواهند کند.

رئیس‌جمهوری در دیدار خود با جانبازان و ایثارگران کرمانی گفت: امروز دنیا با ظلم‌های رو به افزایش مواجه است و همانطور که امام خمینی‌ره فرمودند تا وقتی ظلم است مبارزه هست و تا وقتی که مبارزه هست ما هستیم.

احمدی نژاد بر رسیدگی به وضعیت ایثارگران تاکید کرد و گفت: من به مسئولان و دست‌اندرکاران اعلام می‌کنم که همه‌ این پست‌ها فدای یک موی ایثارگران. مبادا کسی در اداره‌ای خیال کند که برای خود کسی شده و به خانواده‌های شهدا و ایثارگران در راه انداختن کارهای‌شان به هفته‌ بعد و روزهای آینده حواله کند، هر مدیری که این‌طور بود قطعا متعلق به دولت احمدی‌نژاد نخواهد بود.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود در پاسخ به کسانی که خواهان برکناری استاندار بودند، گفت: من به آقای استاندار می‌گویم جنابعالی باید به زودی یک شورایی از نمایندگان تمام ایثارگران تشکیل دهید و امور مربوط به این‌ها را با نظر خودشان انجام دهید.

مملکت امام زمانی

رئیس‌جمهوری در جمع روحانیون این استان هم با تاکید بر ادامه راه انبیاء گفت: هدف ما از تشکیل حکومت این بود که یک گام بلند در مسیر انبیاء برداریم و ماموریت ما این است که مملکت را امام زمانی کنیم.

به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد با اشاره به فلسفه‌ انتظار و ظهور حضرت مهدی(عج) نیز گفت: دشمنان برای مقابله با مهدویت فرقه‌سازی کرده‌اند و حتی نظم نوین جهانی‌شان بدلی بود و می‌خواستند آن را به جای حکومت امام زمان(عج) ایجاد کنند.

باردیگر رئیس‌ شورای عالی امنیت ملی این بار در جمع مردم شهربابک کرمان با اشاره به پرونده هسته‌ای ایران گفت: ملت ایران ذره‌ای از حق هسته‌ای خود عقب نخواهد نشست و استفاده‌ کامل از این فناوری را خواهان است.

میز مذاکره

اما رئیس جمهوری در سفر به کرمان درباره‌ هرگونه مذاکره‌ای در مورد پرونده هسته‌‌ای گفت: ما فقط درباره‌ سئوالات و همکاری‌ها و تلاش برای برپایی صلح و امنیت در جهان و تفاهم در جهان گفت‌وگو می‌کنیم،هیچ‌کس حق ندارد پشت میزی بنشیند که در روی آن موضوع حق مسلم هسته‌ای ایران مورد مذاکره باشد.

محمود احمدی‌نژاد طی سخنانی در جمع مردم رفسنجان گفت:  پسته‌ رفسنجان یکی از اقلام افتخارآمیز این شهر است که باید صنایع تبدیلی آن را ایجاد اما نباید تنها به پسته‌ رفسنجان اکتفا کرد. 

 ایسنا همچنین به نقل از رئیس جمهوری گزارش کرد که برخی با مانع‌تراشی نمی‌خواهند بگذارند سرمایه‌ها و منابع این کشور را به ملت بدهیم و از این که تسهیلات ارزان‌قیمت به مردم می‌دهیم انتقاد می‌کنند و مقاله می‌نویسند که این کار یعنی پس دادن تسهیلات ارزان‌قیمت که  به ضرر اقتصاد کشور است. لابد انتظار دارند که این پول را قلمبه در اختیار یک عده‌ای خاص قرار دهیم.

وی در ادامه سفر به کرمان در جمع مردم کوهبنان نیز تاکید کرد: ملت ایران امروز یکپارچه از استفاده‌ صلح‌آمیز از فن‌آوری هسته‌ای دفاع می‌کند و زیر بار زورگویی و ظلم نمی‌رود. مردم ما یکپارچه و با مشت‌های گره‌کرده بر حق مسلم خود تاکید می‌کنند.

دروغ بزرگ بدخواهان

محمود احمدی نژاد مخالفت با سلاح هسته‌ای را دروغ بزرگ دشمنان و مخالفان ملت ایران دانست و گفت: بدخواهان ملت ایران مخالف توسعه و پیشرفت ما هستند. 

به گزارش ایرنا، احمدی نژاد بعد از ظهر جمعه در دیدار با مردم شهرستان راور در استان کرمان، تاکید کرد: همه می‌دانند که انبارهای این قدرتهای زورگو و دشمنان ملت ایران مملو از انواع سلاحهای هسته‌ای و جنگ افزارهای پیشرفته نظامی است که بر علیه ملتها بکار می‌برند. 

رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: این در حالی است که این قدرتهای فاسد و خودخواه و زیاده طلب به بهانه تولید سلاح هسته‌ای در مقابل موفقیت‌های علمی و فناوری ملت ایران مانع ایجاد می‌کنند.

احمدی نژاد خطاب به بدخواهان ملت ایران خاطرنشان کرد: حقوق ملتها و کرامت انسانها را به رسمیت بشناسید و به قانون و مقرراتی که خودتان آن را وضع کرده‌اید، پایبند باشید و بدانید که ملت ایران محکم و استوار ایستاده و در این مسیر سرسوزنی هم عقب‌نشینی نخواهد کرد. 

وی پس از سخنرانی در جمع مردم راور، در آخرین دیدار مردمی خود  در سومین روز از سفرش به استان کرمان ، با مردم شهرستان زرند،دیدار و در جمع آنان سخنرانی کرد.
رییس‌جمهوری همچنین روز پنج شنبه در جمع مردم شهرستانهای جیرفت، عنبرآباد، رودبار، کهنوج، قلعه‌گنج، بم، منوجان نیز حاضر و در جمع آنان به سخنرانی پرداخت. عصر پنجشنبه نیز احمدی نژاد از سایت نامه‌های استان کرمان بازدید کرد.

بیست وهشتمین جلسه استانی هیات دولت نیز عصر جمعه در استانداری کرمان برگزار و تصمیات مهمی درخصوص پیشرفت و توسعه استان کرمان به تصویب رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، روز چهارم و پایانی سفر احمدی نژاد روز شنبه 15 اردیبهشت با حضور وی در جمع مردم شهرستانهای بردسیر و بافت پایان می‌یابد.

کد خبر 21153

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز