گروه حوادث: مالک اصلی ساختمان هشت طبقه‌ای که در بنگلادش فرو ریخت و دست‌کم جان 372نفر را گرفت، هنگام فرار به هند، در نقطه صفر مرزی دستگیر شد.

ریزش ساختمان

به گزارش رویترز، با گذشت چهار روز از ریزش ساختمان هشت طبقه در بنگلادش، پلیس اعلام کرد که مالک اصلی ساختمان را هنگام فرار به هند در نقطه صفر مرزی دستگیر کرده است. این مرد که محمد سهیل رعنا نام دارد ششمین نفری است که در پرونده ساختمان مرگ بازداشت شده است.

پیش از او مأموران پلیس دو مالک کارخانه‌های تولیدی مستقر در این ساختمان و دو مهندس را به همراه همسر مالک اصلی ساختمان دستگیر کرده بودند. گفته می‌شود، مالک اصلی ساختمان بعد از دستگیری با هلی‌کوپتر به داکا انتقال یافت. این مرد متهم است سه طبقه از ساختمان را به‌صورت غیرقانونی و بدون مجوز ساخته است.

براساس گزارش رسانه‌های بنگلادش، روز گذشته امدادگران توانستند زنی را پس از چهار روز از زیر آوار این ساختمان نجات دهند. پیش از این نیز 40نفر زنده از زیر آوار بیرون کشیده شده و نجات یافته بودند. همچنین تیم‌های امدادی روز گذشته توانستند محلی را شناسایی کنند که به گفته آنها نه نفر زنده زیر آوار گرفتار شده‌اند.

با شناسایی این محل، دستگاه‌های حفاری به سرعت در آنجا مستقر و عملیات برای یافتن راهی برای رسیدن به این افراد شروع شد. گفته می‌شود با گذشت چند روز از حادثه، این افراد به‌خاطر بی‌آبی دچار ضعف شده‌اند و نخستین هدف امدادگران رساندن آب و مواد غذایی به آنهاست. روز چهارشنبه گذشته ساختمان هشت طبقه‌ای در حومه داکا که بخش اعظم آن به کارخانه‌های پوشاک اختصاص یافته و بیش از سه هزار نفر در آن حضور داشتند ناگهان فرو ریخت و افراد زیادی زیر آوار گرفتار شدند. تا‌کنون مرگ 372نفر از این افراد تأیید شده است.

 

کد خبر 211519
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز