همشهری آنلاین: معاون اول رئیس جمهور نسبت به ماجرای استفاده از گوشت گاومیش‌های پیر هندی در برخی فرآورده‌های گوشتی واکنش نشان داده و گفته است که موضوع استفاده از گوشت هندی در سوسیس و کالباس شیطنت یک خبرنگار است.

«ماجرای استفاده از گوشت گاومیش‌های پیر هندی در برخی فرآورده‌های گوشتی» که به سابقه این گوشت‌ها اشاره دارد در شماره شنبه 7 اردیبهشت ماه روزنامه خراسان منتشر شده و آورده است: در تب و تاب افزایش قیمت گوشت در آبان سال 90 بود که «سازمان دامپزشکی» به عنوان متولی نظارت بر واردات این کالا، مجوز ورود گوشت هندی را صادر کرد. با توجه به این که هندوها برای گاوهای خود ارزش خاصی قائل هستند بنابراین از فروش دام‌های جوان خودداری می‌کنند و آنچه وارد ایران شد گوشت بی کیفیت و پیر و البته ارزان گاومیش‌های هندی بود.

از آن جا که برخی کارشناسان تغذیه تازه خوری این گوشت بی کیفیت را منع می‌کنند؛ برای مصرف این گوشت وارداتی، گویا برخی صنعتی‌ها پا به میدان گذاشتند. بعضی‌ها هنوز به خاطر دارند که واردات گوشت هندی 9سال پیش هم جنجال آفرینی کرد. به همین دلیل از قرار معلوم دلالان و سوداگران صبر کردند تا خاطره گوشت‌های آلوده فراموش شود و پس از چند سال دوباره واردات گوشت ارزان گاومیش هندی را کلید زدند.

در همین حال، محمدجواد نظری‌مهر، عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در اواخر فروردین ماه گفته بود: تمام مسوولان دولتی در واردات گوشت‌های خراب مقصر و متخلف هستند.

به گزارش خبرآنلاین، نظری‌مهر گفته است: به‌ طور حتم واردات لاشه‌های گوشت هندی بدون هیچ نظارتی نشان‌دهنده سوء مدیریت مسوولان است.

با وجود این موضع‌گیری‌ها اما فارس واکنش معاون اول رئیس جمهور درباره گوشت‌های هندی را منتشر کرده است. محمدرضا رحیمی در پاسخ به اینکه «آیا خبر استفاده از گوشت هندی در سوسیس و کالباس صحت دارد یا خیر» گفته است: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این زمینه نظارت دقیق و قوی دارد اما ما تأکید کردیم مراقب باشند تا گوشت هندی نیز وارد بازار این محصولات نشود.

معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر سلامت بیشتر فرآورده‌های گوشتی کشور، انتشار خبر ورود گوشت‌های هندی به این صنعت را «شیطنت یک خبرنگار» عنوان کرده و افزوده است: یکی از خبرنگاران این موضوع را به گونه‌ای جلوه داده که این کارخانه‌های کنونی از گوشت‌های هندی استفاده کرده‌اند که این موضوع صحیح نیست.

کد خبر 211338
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز