همشهری آنلاین: بازار ارز و طلا در حال بازگشت به روال ماه‌های اردیبهشت و خرداد سال گذشته است.

ایسنا نوشت: اگر سری به بازار بزرگ تهران بزنید یاد روزهای قبل از عید نوروز می‌افتید. جمعیت و حجم خریدی مانند آن روزها. حجمی که در روزهای عادی سال به ندرت دیده می‌شود.

شاید این حجم عظیم رفت و آمد در بازار به دلیل نزدیکی به روز مادر، روزهای برگزاری جشن‌ها و عروسی‌های مردم باشد.

بازار سکه و ارز که یکی از اصلی ترین مکان‌های آن بازار سبزه میدان است روال کاری آن مانند ماه‌های اولیه سال گذشته پیش می‌رود. ما‌هایی که در آن دلالان قبل از نوسانات ارزی کشور و پناه بردن به طبقه زیرین بازار به طور علنی مشغول خرید و فروش بودند و حالا هم دوباره به صورت علنی به فعالیت خود مشغولند.

البته این نکته قابل ذکر است که این معامله‌ها بیشتر روی کاغذ و صوری است. در کنار انجام این معاملات صوری، مردم عادی برای خرید ارز و سکه با یک دلال در همان محدوده مشورت می‌کنند و او را به عنوان وکیل خود در خرید معرفی می‌کند اما مشخص نیست که این وکیلان چقدر دستمزد و از چه کسی دریافت می‌کنند.

طبقه زیرین بازار نیز شرایط آرام و عادی دارد که بیشتر مراجعه کنندگان شامل مردم عادی بوده و خریدار هستند تا فروشنده. خرید‌هایی که در آن معاوضه نقشی ندارد و خریداران خرید خود را با پول نقد تسویه می‌کنند تا طلاهای قدیمی خود.

روزهای شلوغ بازار مروی

در کنار بازار طلا و ارز بازار مروی نیز مردم زیادی را به خود مشغول کرده است. بازاری که خرید و فروش اعظم آن برای عطر، ادکلن و لوازم آرایشی، بهداشتی است. با وجود نوسانات قیمت ارز و تاثیر آن بر محصولات آرایشی، بهداشتی و عطر که با ارز خریداری می‌شود، مردم نگاه ویژه‌ای به این محصولات دارند و بیشتر خرید خود را به این محصولات معطوف کرده‌اند.

کسب و کار در پامنار

با گذری کوتاه به خیابان پامنار که شایعه شده بود آهن فروشان این خیابان به دلیل برخی مسائل مالیاتی اعتصاب کرده و مغازه خود را بسته نگه داشتند، می‌توان متوجه شد که این‌گونه نیست و تمام مغازه‌های این خیابان باز بوده و مشغول تجارت هستند.

کد خبر 211332
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز