همشهری آنلاین: معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: داوطلبان شرکت کننده در آزمون دستیاری تخصصی برای اعتراض به نتایج آزمون ۳ روز فرصت اعتراض خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، بهرام عین‌اللهی در حاشیه برگزاری چهلمین آزمون دستیاری تخصصی در پردیس همت افزود: این آزمون بزرگترین امتحان علمی کشور است و به دلیل اهمیت آن، توجه داوطلبان بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: در برگزاری این آزمون از سخت افزار و نرم‌افزارهای جدیدی که برای این آزمون راه‌اندازی کرده‌ایم، بهره گرفتیم و از نظر علمی بهترین اساتید دانشگاه که طراح سؤالات بورد تخصصی هستند، برای این آزمون دعوت کرده‌ایم تا سؤالات را طراحی کنند.

عین ‌اللهی گفت: ساعت 18 بعدازظهر امروز، کلید سؤالات را بر سایت سنجش آموزش پزشکی قرار می‌دهیم و نتایج اولیه آزمون، خردادماه اعلام می‌شود و داوطلبان 3 روز حق اعتراض دارند.

معاون آموزشی وزیر بهداشت با اشاره به اینکه نتایج نهایی، نیمه دوم تیرماه اعلام می‌شود، افزود: داوطلبان در 100 رشته محل می‌توانند انتخاب خود را داشته باشند و از نظر توزیع ظرفیت، برخی از رشته‌ها را کاهش و برخی دیگر را براساس نیاز سنجی افزایش داده‌ایم.

عین‌اللهی گفت: در برخی رشته‌ها مانند اطفال و داخلی افزایش نداشته‌ایم اما ظرفیت رشته جراحی، اعصاب و ارتوپدی را زیاد کرده‌ایم.

وی ادامه داد: سهمیه مناطق محروم نیز با مصوبه مجلس تعیین خواهد شد تا براساس آن داوطلبان رشته خود را انتخاب کنند و به استانهای محروم فرستاده شوند.

کد خبر 211011
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز