همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: برنامه این شرکت در سال جاری تولید روزانه 3 میلیون 50 هزار بشکه نفت و 120 میلیون متر مکعب گاز است.

حمید بورد در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به وضعیت تولید شرکت نفت مناطق نفت‌خیز جنوب در سال 91 گفت: در سال 91 توانستیم بیش از صد در صد ظرفیت تولید کنیم.

وی ادامه داد: ظرفیت شرکت نفت مناطق نفت‌خیز 3 میلیون بشکه است، اما در سال 91 توانستیم حدود 3 میلیون و 50 هزار بشکه نفت تولید کنیم.

مدیرعامل شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب ادامه داد: برنامه‌ای که برای سال جاری به شرکت ملی نفت ایران داده‌ایم این است که ظرفیت تولید این شرکت به 3 میلیون و 50 هزار بشکه رسیده است و همچنین ظرفیت گاز هم 120 میلیون مترمکعب است که می‌توانیم در سال جاری این آمار را محقق کنیم.

بورد تصریح کرد: هزینه برداشت هر بشکه نفت در میادین منطقه از متوسط نرخ جهانی کمتر است به طوری که شرکت مناطق نفت‌خیز هزینه تولید نفتش از برخی از شرکت‌های معتبر جهانی کمتر است.

وی با اشاره به ضریب بازیافت نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: ضریب بازیافت بسته به میادینی که در دست ما است بین 7 تا 54 درصد است، اما به طور میانگین می‌توان گفت ضریب بازیافت شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب 27 تا 30 درصد است.

وی ادامه داد: در گذشته ضریب بازیافت این شرکت حدود 25 تا 26 درصد بود اما با تزریق گازی که به میادین داشتیم توانستیم تا حدی ضریب بازیافت را افزایش دهیم به طوری که در برخی از میادین توانستیم بر اساس برنامه پنجم یک درصد ضریب بازیافت را افزایش دهیم.

کد خبر 210842
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز