گروه شهری: 3 اردیبهشت ماه شورای شهر تهران از عملکرد شهرداری بابت ساخت بزرگراه امام‌علی و اتمام تونل نیایش تقدیر کرد و کیفیت دانش مهندسی به‌کار گرفته شده در این طرح‌ها را بسیار شاخص و بی‌نظیر دانست.

شورای شهر

در جلسه روز گذشته شورای شهر حمزه شکیب رئیس کمیسیون عمران با اشاره به اینکه ساخت بزرگراه امام‌علی این قدر عظیم بود که هر کسی شجاعت ورود به این عرصه را نداشت، از شورای شهر خواست تا با دعوت از معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از وی به‌گونه‌ای شایسته در صحن علنی تقدیر به عمل آید.

رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران در اظهارات پیش از دستور خود مکررا از محمدباقر قالیباف شهردار تهران، شریفی معاون هماهنگی و امور مناطق و حسینی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران بابت ساخت بزرگراه امام‌علی تشکر و کیفیت عملیات عمرانی انجام شده در این طرح را بی‌نظیر قلمداد کرد.

شکیب همچنین افزود: کار تملک املاک بر سر راه این پروژه که شامل هفت هزار واحد در مناطق هفت، هشت، 13، 14و 20 بود به خوبی با دقت و ملاحظات بسیار به انجام رسید ضمن اینکه شورای شهر از تخصیص اعتبار برای احداث این پروژه کوتاهی نکرد و مشوق خوبی برای انجام این کار بزرگ بود.

علاوه براین رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران در بخش دیگری از اظهارات خود به ساخت‌وساز در قطعه زمینی در منطقه پنج که طبق طرح تفصیلی در پهنه فضای سبز قرار دارد اشاره کرد و گفت: قرار بود در قطعه زمینی در بلوار نیمایوشیج منطقه پنج به نسبت 30، 70ساخت‌وساز شود. متأسفانه شهرداری از سهم خودش زمین را به تعاونی مسکنی واگذار کرد که اعتراض ساکنین این محله را به‌دنبال داشت اما پس از جلوگیری از ساخت‌وساز قطعه زمین دیگری جایگزین زمین قبلی شد که آن نیز در پهنه جی 111یا فضای سبز قرار دارد.

وی ادامه داد: کمیسیون ماده‌پنج، سه‌هفته اجازه ساخت در این زمین را معطل نگاه داشت اما شهردار منطقه پنج بدون مجوز کمیسیون ماده پنج پروانه ساخت برج 23طبقه و 499واحدی را در این منطقه صادر کرده است. مهدی چمران رئیس شورای شهر در جواب اظهارات شکیب ضمن اشاره به اینکه نباید به اعضای این تعاونی مسکن ظلم شود، گفت: شهرداری باید حق مردم را به آنها پس دهد و یک زمین بی‌مسئله به این تعاونی مسکن واگذار کند و اگر تعاونی مسکن هم در این زمینه دچار خسارت شده کسی که عامل این خسارت است باید آن را پرداخت کند. محمد تقوی نماینده شهردار تهران در شورا در پاسخ به انتقادات گفت: براساس آخرین استعلامات این زمین مجوز کمیسیون ماده پنج را دارد.

مخالفت شورا با ساخت دو هتل در برج میلاد

دیروز اعضای شورای شهر از شهرداری تهران خواستند تا موقتا ازادامه عملیات ساخت دو هتل درحریم برج میلاد جلوگیری کند زیرا ساخت این هتل‌ها نیاز به مجوز شورای شهر دارد.در این‌باره خسرو دانشجو سخنگوی شورای شهر اظهار داشت: هرگونه ساخت‌وساز در حریم برج میلاد نیاز به دقت مضاعفی به لحاظ معماری و تأثیر روی نمای برج دارد به همین دلیل از دست اندرکاران این پروژه دعوت کردیم که در کمیسیون عمران شورای شهر گزارشی ارائه کنند.

ازجمله سؤالاتی که ذهن اعضای شورای شهر را به‌خود مشغول داشته چرایی به‌کارگیری مشاور خارجی در پروژه‌های مهم و شاخص پایتخت است زیرا به‌نظر اعضای شورای شهر در ساخت پروژه‌هایی از این دست بهتراست به سراغ طراحان ایرانی رفت. دانشجو همچنین خواستار افزایش سهم شهرداری در این پروژه از 30به 51درصد شد تا مدیریت این هتل‌ها در اختیار شهرداری تهران باشد. محمد تقوی معاون حقوقی شهردار تهران در پاسخ به این تذکر تأکید کرد: براساس استعلامی که هم‌اکنون گرفته‌ام، هیچ پروانه‌ای برای ساخت این هتل صادر نشده و به‌زودی مستندات خود را ارائه خواهیم کرد.

تمام اتوبوس‌های تهران معاینه فنی دارند

دیروز تشکری هاشمی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به اظهارات حسن بیادی نایب‌رئیس شورای شهر درباره اینکه معاینه فنی اتوبوس‌های شهرداری به‌طور منظم انجام نمی‌شود، تأکید کرد: همه اتوبوس‌های شهرداری تهران از نظر معاینه فنی و ایمنی کپسول‌های گاز سوز مورد تست و بررسی قرار گرفتند و آنهایی که دچار اشکال بودند از چرخه خارج شدند.

شهرداری قانونا مجاز به افزایش کرایه هاست

همچنین مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران با اشاره به بلاتکلیفی نرخ کرایه‌های تاکسی در سال92 ضمن اشاره به اینکه از ابلاغ مصوبه شورای شهر درباره افزایش کرایه‌ها به فرمانداری بیش از 15روز می‌گذرد و قانونا شهرداری اجازه افزایش کرایه‌ها را دارد، گفت: با وزیر کشور نیز در این‌باره صحبت کردم اما هنوز جواب خاصی به ما نداده است. بنابراین گزارش چمران گفت: رانندگان تاکسی مرتباً با شورای شهر تماس می‌گیرند و خواستار تعیین تکلیف نرخ‌های جدید کرایه‌های تاکسی هستند که البته حق هم با آنهاست.

کد خبر 210776
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز